Thursday, June 2, 2011

Sempena 100th Follower Aku

100th Follower Entry
Hye Readers,

Entry ini agak panjang so aku harap korang sabar membaca ek..hehe..Sedar tak sedar aku da ade 100 follower sekarang walaupun blog aku baru mencecah 4 bulan..aku bukan aktif mencari follower kerana bagi aku lebih bermakna jika orang tu follow aku secara ikhlas..Entry aku kali ini bukan laa nak menceritakan tentang follower aku yang ke 100 tapi aku ingin mengenang kembali tentang penglibatan aku dalam dunia blog..

Sebenarnya striderbuzz ni ade percubaan aku yang ketiga dalam dunia blog nie..dulu aku ade gak buat blog tapi mungkin kerana tiada masa yang sesuai atau pun xde sokongan blog tu terkubur sendiri..so sekarang aku nak share ngan korang 4 orang blogger yang banyak memberi pertolongan serta nasihat sewaktu aku mula-mula Striderbuzz dilahirkan..disebabkan aku pun x terrer untuk link banner dorang ke blog dorang pada yang nak singgah klik jer pada title blog mereka ek..


Blog ini adalah kepunyaan Diana atau aku suka panggil kak Diana..Kak Diana nie banyak membantu aku sewaktu aku mula2 blog dulu..walaupun follower dia dah mencecah 2K tapi dia tetap bagi aku nasihat serta tunjuk ajar..Tidak terhad kepada tutorial sahaja, entry dari blog kak Diana nie banyak mengajar aku terhadap etika, atau mengenali dunia blog ini dengan lebih mendalam..pendek citer aku byk belajar what you should do and what you don`t do..


Owner blog nie memang tak jemu-jemu untuk memberi ilmu..Banyak gak yang aku belajar dari membaca entry-entry si Fird nie..Fird nie jenis like to share everything..Just name it dari segi macam mana nak dapatkan traffic, membuat penulisan yang menarik, dan juga lain-lain termasuk macam mana nak menjana pendapatan melalui pengiklanan..aku masih ingat dulu Fird ade buat smpai 4 bahagian macam mana cara nak letak iklan nuffnang yang betul..


Ini Salah satu blog yang aku kenal melalui Kak Diana..Owner blog ni pun rajin gak mengomen entry aku sewaktu aku mula2 berblog dulu..Selepas berbalas kunjungan aku mendapati blog ni mempunyai keunikan tersendiri..Kadang2 membaca penulisan entry dia buat aku jeles kenapa aku tak boleh menulis cam dia(xde bakat kot)..hehe


Tak lupa juga aku kat mamat sorang nie..seperti Crow dia juga antara orang2 yang rajin untuk mengomen entry aku walaupun entry aku tu merapu jer..hehe..dia juga penah membuat entry untuk memperkenalkan entry aku dulu..Tapi sekarang aku dah tak perasan entry terbaru dari dia..mayb dia busy dengan work commitment kot..

So ini la antara blogger yang aku dapat ceritakan ngan korang..sebenarnya semua yang follow aku dari mula smpai sekarang adalah blogger yang terus membuatkan aku ingin membuat entry baru..tanpa yang membaca  dan mengomen mungkin aku da stop buat entry sekarang nie..walaupun tak dapat aku nak listkan dekat sini tak bermakna aku lupa terhadap korang semua..Masing2 ade keunikan tersendiri dan insyallah nanti kalo ade masa aku akan share dengan lain keunikan follower aku yang lain..

By the way follower aku yang ke 100th ialah Cik Odah...kerana baru kenal ngan blog ni aku x dapat nak cerita ape-ape lagi psl blog nie..aku bukan terrer mana pun nak review blog orang dalam masa sehari membaca..apa2 pun terima kasih pada Cik Odah dan kepada yang nak singgah blog beliau boleh klik sini


Regards,
-Strider-

14 comments :

  1. tahniah! tapi tak heranlah blog awak mmg best tu la boleh 4 bln 100 followers.
    harap terus berblog k

    ReplyDelete
  2. Kak Sofya: hehe..yer ker??xde laa..blog sy biasa2 jer..hehe..anyway tima kasih sbb rajin singgah kak..hehe

    Sue: hehe..thank you sue..hehe :)

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  3. Pernah berblog 2 kali sebelum ni? knp tak teruskan je? sayang la..

    Kadang2 ade satu tahap dalam sebulan tu kite jd busy. Lansung ilang mood nak mengadap blog. betul tak? Bg crow, layan blog bile ade mood je. koh3.. kalau xde bior la tak berupdate. heheh.. Yang penting kite seronok berblog bukan terpakse. Ye tak?

    Blog strider ni best! byk info! tapi.. tapi.. tang showdown tu crow tak bace. kureng. serius ni~ wakakaka.. jangan mara aaa...

    (^____^)

    ReplyDelete
  4. yeayy...da 100 da...keep blogging yaww :)

    ReplyDelete
  5. nak menulis macam crow??
    kamu pun boleh..
    crow tu menulis dengan hati..
    akak baca entry2 yang kamu tulis sendiri pun bagus apa..
    biasalah ..orang lelaki
    bila menulis dia nak tulisan nya tu padat.jadi kalau blog lelaki,entry nya panjang itu sesuatu yang normal.
    cuma kita kena biasakan tidak menulis guna singkatan.dulu akak pun buat gitu.."X=tak"
    "org=orang"
    kena elak kan tu.nanti kita akan biasa..

    ReplyDelete
  6. thniah..itu satu pencapaian baik itu,sy suka cara bro yang bukan mencari follower semata2..

    Terima kasih atas penghrgaan tu,sy hargai bro..terima kasih daun keladi,

    ReplyDelete
  7. tahniah azlan..teruskan bekarya deh...

    ReplyDelete
  8. sbbkan blog lan dah termasuk dlm bloglist jat,wajiblah jat snggah tau.walaupun semnggu jat x jenguk,tp usaha gak baca semua entry.hihi

    ReplyDelete
  9. janji kite berblog bukan utk syok sendiri kan

    ReplyDelete
  10. alaaa lan.. ptt dulo aku tggu la smpi no 99 pasuh baru aku follow ko..silap2 ko leh review blog aku kan hahahhah.. congrtz anyway

    ReplyDelete
  11. Crow: ye laa tu dulu nyer blog aku tinggal sbb takde idea nak buat..hehe..kena plak time tu busy..mmg tak sempat nak buat entry

    ayin: thank you!!! :)

    Kak Diana: owh..okay..lain kali saya cuba elakan guna shortform nie..memang tgk dalam proses cuma bahagian "X" tu jer susah nak repair..mintak-mntak da lama esok okay..hehe..

    Woofer: hehe..terima kasih kembali..haha

    Kak Sarah: baik lah kak.. :)thank u 4 ur support..

    Jat: hehe..terima kasih byk2 jat..hehe..nanti lan belanja minum..hehe

    Naz: btul tu bro..anyway thank you beb for your support..

    Lamp: hehe..aku tak perasan beb..time aku buat entry ni pun da 101..hehehe..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  12. thanks bro.. terharu aq baca.. hehe.. aq tgk iklan nuffnang kt blog kau nie salah letak bro.. huhu.. kau dah ikuti tutorial yg aq buat tu?

    ReplyDelete
  13. fird: aku ada try ikut tutorial yang ko bg ari2..ade yang jadi ade yang x..hehe..at last aku letak je laa..janji ade..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete