Thursday, January 3, 2013

#1015 - Low Class Mentality Malam New Year.

Hye Readers,

Setelah 3 hari di tahun baru bagaimana korang semua??everything okay??well sepanjang tahun baru ini aku macam-macam cerita berita aku baca kat akhbar...Pelbagai cara orang guna untuk menyambut kedatangan tahun baru kali ini..



Video kat atas nie menunjukkan betapa low class betul sambutan dan mentality orang yang sambut kat New Year kat Bukit Bintang...Sorry laa, kalau korang salah sorang dari mereka..bukan niat aku nak menghina or kata aku nie bagus sangat tapi event macam memang aku tak suka..

Benda nie tak merbahaya pun sebenarnya tapi seronok kalau dapat spray kat kengkawan..Tapi bila dorang spray ke arah orang yang tak dikenali bagi aku itu amat merbahaya sebab kita tak tahu sama ada orang tu ada alahan terhadap kandungan snow spray tu..



Worst case scenario ialah bila terjadi gang fight akibat tak puas hati bila dah kena spray..Benda bukan tak penah jadi..Dulu pernah jadi satu kes dimana ade orang kena tikam akibat pergaduhan yang berpunca dari snow spray nie..Akibatnya penggunaanya diharamkan buat sempena malam sambutan tahun baru/merdeka.

Tapi sekarang aku rasa dah boleh guna balik benda nie..Mungkin pihak berwajib nak tunggu satu lagi kes tikam baru dorang nak buat larangan penggunaan snow spray nie.Bagi aku dari spray tak tentu hala nie baik laa borang pergi tengok konsert Tahun Baru yang dianjurkan kat Putrajaya tu.

p/s: Low Mentality tu bila sampai tahap panjat kereta orang macam kereta dia sendiri..

Regards,
-Strider-

11 comments :

  1. Mmm...tak tau nak kate pe psl mentaliti rendah rakyat msia ni. Yg penting, esok pagi sampah bertimbun-timbun! Itu tetap!

    ReplyDelete
  2. bila nak bergembira semua nya jadi low mentality.. tak pikir akibat nya

    ReplyDelete
  3. Aku tak pernah nak sambut tahun baru ni. Apa jadah tah sambut tahun baru tu. Tahun baru islam tak nak pulak disambutnya di masjid-masjid.

    ReplyDelete
  4. hmmm..sampah masyarakat lah tuh yang buat tuh...hehe

    selamat tahun baru bro...:)

    ReplyDelete
  5. sebenarnya apa pun perkumpulan camni akan selalunya berakhir dengan kejadian yang tak diduga.. kemalangan dan macam2 yg buruk la... senang cerita tak yah ada kumpul2 nape? memasing jerit 3..2..1.. dari rumah je takleh?

    ReplyDelete
  6. absolutely nonsense! tak ptt sungguh kenakan kereta org smpai macamni. tak lawak and it's offensive enough.. huhuh. anyhow, happy new year there! ^__^

    ReplyDelete
  7. Sy otw nak balik rumah masa tahun baru , and i was shocked when ramai2 kumpul ANDDD dengar ceramah ustaz azhar idrus. Alhamdulillah. Sejuk hati :)

    Masa tu saya dgn family sy di kedah

    ReplyDelete
  8. mmm... betul tu... setuju dengan pendapat awak...

    ReplyDelete
  9. Teman and family tengok bunga api je... kebaabommm... :d

    ReplyDelete