Thursday, August 2, 2012

Pain Is Inevitable, Suffering Is Optional

Hye Readers,

Lama dah rasanya aku tak blog something..as usual cerita tu banyak, cuma time jer yang agak membataskan aku sekarang nie..Kepada yang beragama islam terlebih dahulu aku ucapkan Selamat Berpuasa kepada korang semua...

Actually aku takde ke mana-mana pun, xde benda interesting pun jadi kat aku...Kalau sapa yang ada communicate ngan aku thru twitter, fb or bbm mungkin perasan..sama je boring cam dulu..hehehe...

Untuk entry kali ini aku nak amik satu english quotes yang aku anggap menarik especially kalau korang baru lepas putus cinta dan susah nak get over si dia..quotes dia berbunyi something like this :-

Pain Is Inevitable, Suffering Is Optional

Kalau ikut bahasa google translate meaning dia akan jadi sumthing like this "Kesakitan tidak dapat dielakkan, Penderitaan Apakah Pilihan"..berterabur gile ayat tapi meaning dia tak banyak lari sangat pun..Bagi orang yang baru lepas putus cinta atau yang lebih tepat lagi kena tinggal, ayat nie seharusnya menjadi sesuatu yang korang  kena pegang..

Kenapa aku cakap macam tu??Kerana apa yang cuba disampaikan ialah keperitan/sakit hati pilu dan sebagainya memang tak dapat nak dielakkan..Kalau dah kena tinggal tu memang tinggal jugak laa...kau tulis laa "i want you back" 1000 kali pun belum tentu dia datang balik..

Tetapi Suffering is optional bermaksud kesengsaraan tu adalah pilihan korang..Kenapa aku kata pilihan??sebab bila terjadi perkara macam nie ade dua benda je korang leh buat..

1, Meratap/merayu/menagis/dengar lagu2 sedih
2. Move on dan mula hidup/perhubungan yang baru...

Jadi yang mana satu korang akan pilih??itu terpulang laa kepada korang untuk buat keputusan..Aku tau cakap senang daripada mengalaminya tapi what to do??itu dah memang nature game of love..Somebody will get hurt..bukan semua ending dengan fairy tale..

So tu je dulu entry aku untuk kali ini...aku bercerita dari segi general dan aku bukan tulis sebab aku putus cinta..Kalau aku putus cinta tatau lagi laa cammana aku nak hadapinya..hopefully korang ade untuk advise aku nanti...hehehe

Regards,
-Strider-


7 comments :

  1. entah.. xtaw optional mana satu.. ekeke

    ReplyDelete
  2. harap2 la tak putus cinta..kan??
    kekal sampai akhir hayat...
    eh!tengah bercinta rupanya..
    hehehe

    ReplyDelete
  3. Hey hey, wassup bro? hehe ^^
    btw, slmt bpuasa jugak ya..

    if me, i choose to move on.. time will heal it for me.. tak mau bsusah pyh menyakitkan diri dgn org yg tak mau dgn kita.. kan? ^_^

    have a good day.

    ReplyDelete
  4. kesengsaraan mmg pilihan pun.
    ada kawan leeza, bila ditegur ttg sesuatu yg tidak elok ttg apa yg dia buat. mula dia menyatakan hidupnya penuh sedih sejak dilahirkan...

    knp perlu disalahkan sejarah.. bukankah lbh elok kita menjadikan sejarah itu pmbgkit utk kita tidak lagi melalui kehidupan spt itu. sejarah hidup itu bermakna sbnrnya.
    tak faham....

    ReplyDelete
  5. mmg lama azlan tak blogging.

    akak rasa lebih sesuai 'penderitaan ADALAH pilihan'.

    mmg betul, rasa derita ni kita boleh control sbnrnya. melalui cara kita berfikir. susah tapi tak mustahil.

    *salam ramadhan!

    ReplyDelete
  6. Slmt berpuasa dude..hehe

    wah3..bermadah cinta pula dia..

    ReplyDelete
  7. uikssss ingat lama senyap putus cinta tadik.. hahahaha
    ehhh yeay sometime kita kena pilih to show other how happy we are even pain inside only God knows.. coz we need to be strong for others to happy looking us happy. eh ayat belit belit plak hahaha

    ReplyDelete