Tuesday, August 2, 2011

1st Tragedi di Bulan Ramadhan

Hye Readers,

Petang tadi ketika aku meronda di sekitar Kampung baru berlaku satu tragedi atau kemalangan di salah satu Bazar Ramadhan di Kampung Baru..Kemalangan nie telah menimpa salah satu peniaga kat situ dan ia bukan kemalangan jalanraya..

Kemalangan berlaku apabila tangan salah seorang peniaga telah termasuk ke dalam mesin tebu..korang suma penah tengok macam mana rupa mesin tebu??bayangkan kalau tangan korang yang masuk kat dalam tu..

Kemalangan tu tak jadi kat depan mata aku sebab time aku datang mangsa da di bawa ke hospital dan yang lain da mula membersihkan kawasan berkenaan..walaupun tak jadi depan mata tapi terbayang-bayang gak laa setiap kali aku tengok mesin tebu..aku harap benda-benda camni tak menimpa kat sesiapa yang berniaga di Bazar Ramadhan..

So, itu je laa dulu aku nak cerita kat korang buat masa nie..aku pun ade tugas lain yang perlu dilaksanakan..hehe..(cam bagus2 plak strider nie)..till my next entry…

Regards,
-Strider-

7 comments :

  1. Ouch!! Kesiannya...huuhuu....mcm mana la boleh termasuk dlm mesin tu....sbb tu la sy x brani dekat2 ngan mesin tebu tu klu kat pasar/bazar..scary! Semoga org tu x pa2..

    ReplyDelete
  2. wah, xdpt tgk dpn mata pun dah trbayg2..ish2..ngeri...

    ReplyDelete
  3. huhu..kesiannya dia..
    hrp org tue kuatla..

    btw, kg baru ? bubur lambuk..hehe ~

    ReplyDelete
  4. Ya Allah,akak dpt bygkan betapa sakitnya terkepit kat mesin tu..

    kesian peniaga tu..dlm mencari rezeki,dugaan dtg pula menimpa...

    lepas ni tgk mesin tebu mesti ingat kisah entry awak ni dik huhu

    ReplyDelete
  5. kesian nya...
    hrap dia ok..
    tapi tangan sah2 tak ok kan??
    cemanala nasib dia nanti...

    ReplyDelete
  6. Aemy: tu laa..mayb dia terleka kejap time nak masukkan tebu tu kot..

    Sonia: memang pun..smpai skarang terbayang..

    Echa: hehe..yup bubur lambuk..nak??

    Kak Izan: a`a kak..kesian dia..baru 2 hari berniaga..hehe

    Kak Lang: :)

    Kak Diana: rasanya okay kot..tapi kedai dia tutup laa tadi..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete