Saturday, December 15, 2012

#1002 - Aku Bukan Ultras Malaya

Hye Readers,


Malaysia pun dah tersingkir dari Piala AFF dan setelah sehari berlalu macam-macam komen aku dengar/baca melalui radio, twitter, facebook dan sebagainya..Tahniah kepada anda semua yang masih menyokong Harimau Malaya.

Aku Bukan Ultras Malaya tak bermaksud aku tidak menyokong pasukan Harimau Malaya tapi aku bukan penyokong seperti Ultras yang mampu memberi sokongan padu walaupun Harimau Malaya tengah kalah..Seriously i respect them for that..

Ramai orang yang menyalahkan referee termasuk aku..tapi ini orang kata "Bad Luck Football"..referee tu memang teruk dan tak dinafikan tapi aku tak nampak dia berat sebelah sangat...dia cuma referee yang tak konsisten dalam making decision...ade a few decision yang berat kat kita gak...

Incident kad merah tu memang totally his fault..after half time aku ade perasan commentator cakap yg 4th official ade kata ref tu tak perasan yang Fadhli shas dah ade yellow card..memang ade sesetengah referee akan layangkan kad kuning klu ade incident yang mampu mencetuskan pergaduhan dengan harapan pemain akan mengawal emosi mereka especially big game..


Itu apa yang sy perasan laa..even dari 1st minute kita dah mula dengan mentality defence dan aku tak paham kenapa rajagopal start dengan 1 striker sedangkan misi kita jelas kena cari 1 gol untuk mara...and another fact is skuad nie tak sehebat skuad 2 tahun lepas..kita kesemi sebab indonesian bukan di tahap terbaik mereka...

Mungkin Rajagopal ada reason dia sendiri tapi aku rasa dah masa untuk dia stepdown dan beri peluang kepada orang lain..Cukup laa dia menjadikan pentas Piala AFF nie sebagai medan eksperimen untuk player negara...Itu jer laa pendapat aku..hehe :D #SelamanyaHarimauMalaya

Regards,
-Strider-

9 comments :

  1. emosi tgk game ni bro. apepun support skuad negara. mungkin beberpa pembaharuan boleh dibuat dalam skuad negara.

    ReplyDelete
  2. nk fight thailand bukan senang.. dorg ramai player yg cam lightening..laju giler belari ..cam anucha tew...kekekke...tp rasenya perlu tuka..sbb corak permainan thailand, vietnam jauh lebih baik dr kita..kita style lama lagi ..cuba tgk corak permainan thailand ..cantek kan...

    ReplyDelete
  3. RAJAGOPAL PUN APA LAGI..AMBIK KESEMPATAN LA MENYALAHKAN PENGADIL JUGAK..HEHEH..LEPAS TANGAN!

    ReplyDelete
  4. apa-apapun, leeza cuma harap 1 jer, harimau malaya terus maju.

    ReplyDelete
  5. hahah biasala tu bro...dalam bola...kalau kalah memangla mencari point utk disalahkan...dan dalam kes gini - the ref..trolololol

    ReplyDelete
  6. Akak tak reti nk komen kalau cite psl bola ni..^_^

    ReplyDelete
  7. cukup cukup lah tu rajagobal, bagi peluang kat coach lain pulak

    ReplyDelete