Thursday, May 15, 2014

#1411 - Liebster Award by Nurie Sya Nadia

Hye Readers,



Sebelum aku sambung cerita pasal sabah, Aku nak selit skit entry pasal Liebster Award yang cik Nurie Sya Nadia tag aku haritu. Sebelum aku terlupa baik aku settlekan dulu entry ini. Sebenarnya soalan-soalan yang diberikan oleh cik Nurie kita nie pun soalan soalan killer gak..hehehe

Jom kita tengok apa yang dia nak tanya kat kitaorang...

1) Apa ciri-ciri blogger yang buat korang rajin nak blogwalking?
- Kalau ciri-ciri blogger tu dah tentu laa bergantung kepada sifat mesra alam mereka. Kalau blogger tu sombong atau macam malas nak layan, minat nak membaca entry dia pun boleh berkurangan sikit demi sedikit walaupun entry dia best.

2) Selalu korang blogging waktu bila?
- Depends on avaibility sebenarnya. Kalau betul2 free, boleh bw 2-3 kali sehari, kalau busy sikit normally aku akan spend sekali sehari and kalau betul-betul busy tak dapat laa aku nak bw.

3) Pernah tak stalker ex girldfriend?
- Nak kata stalk tu tidak laa tapi kalau melintas namanya depan timeline tu baca jugak laa..hehehehe

4) Masih berhubung dengan ex girlfriend tak?
- Just say hi jer laa, dia tanya aku okay ke tak and aku tanya dia okay balik..thats all jer tahap perbualan kitaorang.

5) Ada tak soalan yang korang rahsiakan dari girlfriend?
- Memandangkan aku xde gf, jadi tak ada apa yang nak dirahsiakan. tapi kalau ikut practice dulu memang aku tak rahsiakan apa-apa. In fact phone pun aku set with no password,

6) Kalau diberi pilihan jadi binatang korang nak jadi binatang apa?
- Ntah laa, tak pernah terpikir plak tapi mungkin binatang yang lemah lembut sebab nanti baru laa ramai orang yang belai..hehehehe

7) Bercinta dengan artis luar negara, siapakah pilihan??
- Jawapan spontan aku ialah Emma Watson.

8) Masa kecik-kecik dulu suka main apa?
- Bola sepak, Konda Kondi dan Baling Selipar.

9) Benda yang paling nakal pernah buat time sekolah?
- Time sekolah dulu memang nakal susah nak pilih yang paling nakal. Mungkin smoking kat toilet sekolah kot..hehehe

10) 3 benda yang tak boleh hidup kalau takde.
- Makanan, air, dan Internet.

11) 3 Pendapat mengenai Nurie,
- Peramah, Chantek, #KakiSelfie hahahaha

Okay, itu laa antara soalan-soalan yang dikemukakan oleh Nurie, memandang aku tak boleh nak copy soalan dari blog dia makan aku tulis balik soalan tu dengan ayat ringkas tapi maksudnya tetap sama. Kini masa untuk aku pulak bagi soalan untuk dijawab oleh blogger lain.

Soalan-soalan aku adalah: -

1) Berapa umur korang ketika korang menulis entry ini?
2) Kalau diberi peluang menjadi menteri (selain PM) portfolio menteri mana yang korang berminat?
3) Kalau diberi bakat berlakon atau menyanyi, yang mana satu korang akan kejar?
4) Pasangan ajak date, Karaoke atau Movies?
5) Selain daripada blog, media social apa lagi yang korang suka guna?
6) Tempat luar negara yang paling best korang pernah pergi?
7) Pernah tak menyesal buat sesuatu?
8) Inspirasi nama blog korang
9) 3 perkara mengenai korang
10) Siapa yang mula mula menjadi inspirasi untuk korang buat blog?
11) Pendapat ikhlas mengenai blog aku.

So itulah antara soalan-soalan yang aku ingin tanya. dan untuk kali ini mereka yang bertuah ialah seperti berikut: -

1) Ayue Jean
2) Maria Firdz
3) Muhammad Khairuddin Lim
4) RDZ
5) iMARAZAK
6) Aisya
7) Husna Zaidi
8) Farah Waheda
9) Aku Sobri
10) Nurul Hidayah 
11) Bella Luna

Selamat menjawab soalan yer semua, Kepada yang lain, anda juga bebas untuk buat entry Liebster Award aku nie walaupun aku tak tag jika korang rasa rajin atau takde idea apa nak update entry..hehehe

Regards,
-Strider-

56 comments :

  1. Yahuuu....nama akak xde dalam tag tuh..selamat haku....Lan...bagus la hang ni...kalau bercinta infact of HP pun x letak password..but for me kan...SA x suka tgok hp orang dan x suka orang tgok HP SA....if dah syg memang xde rahsia but must keep o trust la...but now dah xde sapa2 nak check dah...im freeeeeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe kak...next LA nama akak mestu ade..hehehe

      Delete
  2. hahaha.. jadilah kucing! kompem kene belai.. ;)
    emma watson? good taste.. dia mmg cantik :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan??mesti syok dibelai dan dimanja setiap hari..hehehe

      Delete
  3. fuhh..fuhh...banyak tak bgtau betul ni..hahaha

    ReplyDelete
  4. salam. ohhh smoking eh?? huhuhu

    p/s : maaf sy sudah terlanjur senaraikan anda sebagai mangsa tag :)
    http://ramaramapendek.blogspot.com/2014/05/the-liebster-award-by-isya-purple.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. baiklah cik itah..nanti saya jawab yer..hehehe

      Delete
  5. Hahahaha #kakiselfie tu takleh blah , marah AJ nanti tauuu. Kita taknak rebut status ratu tu dengan dia. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaki selfie takpe...belum tahap tertinggi mcm AJ dengan ratu selfie..hehehe

      Delete
  6. Selamat bersegmen. Hehe. Peminat Emma Watson rupanya. Layan filem Harry Potter jugak ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup..saya peminat emma watson tapi tak berapa mengikuti harry porter..boleh tengok tapi not to say my fav laa..hehehe

      Delete
  7. Emma watson tu y tak tahannya..akeke...

    ReplyDelete
  8. hutang liebster award sy kat bloggers yg tag sy dh selesai hehehe

    ReplyDelete
  9. Fuhh.. Emma Watson.. cayalah Strider.. :D

    ReplyDelete
  10. soalannya terperinci..mengheret bab ex gf..hihi
    selamat menyertai segmen berantai

    ReplyDelete
  11. tetiba ramai yg kena "demam" liebster award ni. heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu..tetiba rasa banyak entry yang nak kena publish..hehehe

      Delete
  12. baru perasan domain dah nama lain..

    ReplyDelete
  13. boleh tahan juga solan yang ditanya oleh nurie saya nadia..smua soalan madah berhelah solan cinta..bro aku dah jawap semua soalan hang :)


    http://www.sobriyaacob.com/2014/05/the-liebster-award-by-bro-azlan-strider.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laa...soalan2 killer gak tuh..hehehehe..thanks bro sebab sudi jawab..hehehe

      Delete
  14. takde gf konon.. habis niesa tu sape? eh eh ehhhhh..

    baru nak mengomen dengan riang ria rayanya sekali tengok mcm ada nama terselit je kt kat situ. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...kesian niesa asyik kena gosip ngan saya..jatuh plak market dia nanti..hehehe

      Delete
  15. Wahhh peminat Emma Watson ni! :D Emma memang gorgeous!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan..kan...nad pun mesti minat emma kan???hehe

      Delete
  16. ramai nye kene tag. hehe

    salam singgah dr http://afasz.blogspot.com

    follow sini, kalau sudi follow sy k
    tq

    ReplyDelete
  17. salam jumaat admin

    hai lege nick name saya tak ada heee.. rajin pula ya buat benda alah ini.namapk gaya macam hapy jer :)

    ps: ketuk nuff wishper 2x

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks suri..bila tengah malas nak update entry, buat entry yang menjawab soalan pun nampak best juga..hehehe

      Delete
  18. Tak boleh hidup tanpa internet ya...he..he..

    ReplyDelete
  19. wahhh..lama tak main baling selipar.. teringat kesungguhan kejar sana sini nak bg menang.. :p

    nanti husna jawab ye..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya dulu antara superstar gak dalam acara ini..hehehe

      Delete
  20. Salam kenal Azlan, Jm sinngah sini lepas baca blog Sobri aku VS Kehidupan :-)

    ReplyDelete
  21. dah jawab!! :)
    http://husnazahidi.blogspot.com/2014/05/the-liebster-award-by-azlan-strider.html

    ReplyDelete
  22. Salam ..Kak Lya singgah kejap .
    Wahh rajin jawap soalan ...
    Yang kena tag tu rajin2 la bals jawapan yer ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. xpe2..take ur time..uruskan yg mana penting..hehee

      Delete
  23. Soalan no.6... wahkakakaka (tergelak ai membacanyer... kucing parsi?), wah fofuler dia noo~ ;3

    yesss nama ai takder... hehee~ XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. kucing parsi pun sebenarnya not bad gak..hehehe

      Delete
  24. pertama sekali fuhhhh legaaa tak kena tag dgn lan. hihihi.
    no 1 tu rasanya nina termasuk dlm blogger mesra alam kot. lan kena bela kucing or jebon sbb haiwan tu lembut.. emma watson cunnn

    ReplyDelete
  25. alamak sya ada ek.. haha.. kna jawab la ni... hehe..

    ReplyDelete
  26. http://myfirdz-trulylove.blogspot.com/2014/05/liebster-award-by-striderbuzz.html

    Ini jawapannya... :-)

    ReplyDelete
  27. Binatang yang lemah lembut yerr... kena ngap la jawapannya dik oiii!... hehehe...

    ReplyDelete
  28. Not bad... emma watson... memang cantik...

    ReplyDelete
  29. hutang dah langsai. hehe
    http://chipmunkandbarney.blogspot.com/2014/05/liebster-award-striderbuzz.html

    ReplyDelete