Tuesday, December 18, 2012

#1004 - Cara Mengetahui Pasangan Anda Ada Double Life Online

Hye Readers,

Tadi aku ada baca satu article yang menarik dan aku nak share kat sini..Tajuk dia "How to Know  Your Guy is Leading Double Life Online"...Meaning cammana nak tau sama ada kekasih anda ada double life di alam maya nie..


Of course laa article tu bias terhadap perempuan dan apa yang aku tulis nie more on general tapi meaning dia tetap sama..Bukan lelaki jer yang boleh ada "Double Life Online" nie..perempuan pun ada jugak..So, ade few cara yang kita boleh identify klu nak tahu..antaranya:-

Komputer Off Limits,
- Kalau secara tiba-tiba dia macam merahsiakan apa yang berlaku terhadap kuomputernya, Hidup berpasangan kena ade transperency, Normally orang yang dah berpasangan nie tak de nak sorok Porn yang ada dalam komputer daripada kekasih..

Sejarah Laman Web
- Ini basic yang biasa buat iaitu check history pada browser komputer...Melainkan sejak anda kenal dia memang dia jenis suka padam history, bila something macam nie berlaku uolls should pay attention.

Tiada Facebook atau Twitter
- Pada zaman moden nie memang susah nak jumpa orang yang tak mempunyai akaun tersebut...Kalau ade pun tak bermakna dia tak ada 2nd akaun..Kalau ada rasa was-was tentang akaun lain yang mungkin korang tak tahu, gunakan search features yang ada untuk mencari posting yang mungkin dilakukan olehnya..

Selalu Masuk Chatroom.
- Alasan classic untuk orang masuk chatroom adalah untuk mencari kawan..1001 cara lagi untuk mencari kawan sebenarnya tapi jika dia asyik masuk ke chatroom yang sama mungkin dia sudah berjumpa dengan seseorang secara online..Btw abaikan tips nie jika bf/gf anda adalah seorang operator/admin untuk sesebuah chatroom kerana itu sudah menjadi tanggungjawab mereka.

So itu serba sedikit apa yang aku dapat cedok dari article tu..aku tak boleh nak traslate bulat2 kerana ada few others issue yang tak releven dengan gaya hidup ketimuran kita ini..Apa-apa pun, yang aku tulis tu hanyalah guideline...Ia tak semestinya tepat 100%

Regards,
-Strider-

7 comments :

  1. Bila kecanggihan teknologi disalah guna..

    Tips yg baik. bkn nak buruk sangka, tapi berjaga-jaga.

    ReplyDelete
  2. MUJUR LA AKAK DAN SUAMI TAK BUAT SATIU PUN PERKARA DIA ATAS..HEHEH..

    ReplyDelete
  3. good tips. i have to admit tat. Lol

    ReplyDelete
  4. betul gak tu kan..boleh cubA.... Hehe

    ReplyDelete
  5. wow.... thx ler sharing.. cedok pun tak per.

    ReplyDelete
  6. tips terabik bro. bila dah ada pasangan, aku refer balik tips ni. hehe

    ReplyDelete