Tuesday, November 22, 2011

Illuminati & Freemason(Part 2) : Perbezaan Antara Mereka

Hye Readers,
Lambang Untuk Illuminati.
Hari tu aku pernah buat entry pasal asal usul Illuminati....Kali ini aku nak sambung plak sikit pasal Perbezaan antara illuminati dan Freemason nie..Freemason dan Illuminati adalah cabang-cabang pertubuhan Dajal Laknatullah.Sebenarnya tiada bezanya di antara dua pertubuhan ini, keduanya menganut agama menyembah Iblis dan Syaitan, mengamalkan sihir dan memuja-muja mistik sesat..

Menurut sejarah Illuminati moden yang aku baca, William Petty, Earl dari Shelburne yang ke-2, dan Baron Adolf von Knigge, adalah orang-orang yang telah berjaya menghubungkan organisasi "Illuminati" dengan gerakan “Freemasonry" pada Kongres di Whilhelmsbad pada tahun 1782.

Lambang Untuk Freemason
Pengikut Adam Weishaupt yang kebanyakan adalah penganut Kabbalah, kemudian secara strategiknya telah menyusup masuk ke dalam "Freemasonry" yang pada waktu itu dipimpin Friederich yang Agung dari Prusia, termasuk Duc d'Orleans.kalau korang nak tahu sebenarnya Adam Weishaupt mahukan sokongan  dari orang-orang kaya Yahudi. Sejak terjadinya penggabungan itu orang amat sukar untuk membezakan antara “Illuminati" dengan "Freemasonry". Bahkan logo "Illuminati" (piramid dengan mata Lucifer di puncaknya), kemudian digunakan sebagai logo "Freemasonry" di samping logo berbentuk "sesiku dengan sebuah jangkasudut".

Ketika 'Illuminati' dibubarkan pada bulan Ogos 1784 (akibat peristiwa terbongkarnya kerja-kerja Adam Weishaupt oleh Kerajaan Bavaria ketika itu),pengaruh Freemason semakin berkembang hinggalah sekarang.. 

Anggota Illuminati-Freemasonry ini mempunyai satu tujuan iaitu melanjutkan cita-cita para pengikut Kabbalah, yang ingin membangun suatu  projek yang dipanggil Novus Ordo Seclorum atau New World Order(yang tu nanti aku citer), New World Order juha adalah cita-cita mereka yang telah berusia 4000 tahun, sebagaimana dikumandangkan oleh presiden Bill Clinton tatkala memasuki Millenium Ketiga.

Gambar Bangunan Freemason di Melaka
Pendek kata mereka ini tiada bezanya..Illuminati lebih kepada organisasi rahsia yang keahliannya tidak diketahui tapi macam Freemason nie lebih terkenal dan telah didaftarkan..Jangan terkejut freemason juga terdapat di Malaysia..Tapi yang dalam Malaysia aku tak ulas laa sebab aku tak tahu sejauh mana pengaruhnya..

Kalau korang rasa nak baca pasal motif, misi dan visi Freemason nie(tapi suma tipu) korang leh tengok laman web rasmi dorang..Klik Sini..Ni website dari Freemason United Kindom..

Selepas Ini: Lambang Satu Mata dan Pengertianya...

Regards,
-Strider-

7 comments :

  1. aku ade baca, malaysia nih negara yg dirancang freemason, entah betol ke x nda tau, simboliknye adalah KLCC & PICC, huhuuuu

    ReplyDelete
  2. @NAZRUL AZAT
    betul tu azat...benda tu ade came cross gak time aku buat research tapi suratan atau kebetulan itu ikut kepada pembaca laa yang menilainya..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  3. papapun..benda yang tak elok takyahla join....kan..kan...

    ReplyDelete
  4. pertama kali tahu pasal mereka ni melalui novel karya Ramlee Awang Murshid.

    azlan, teruskan dgn pencerahan minda mengenai mereka..ramai yg tak tahu.

    ReplyDelete
  5. lame dh x mai sinio... uiskk aluminati... manusia skang mcm2 kan.. pelik

    ReplyDelete
  6. Ada dh ramai dh.. Mostly dari sapa yg berlajar agama tanpa guru.. Sedikit demi sedikit pengaruh dibawa masuk

    ReplyDelete
  7. Ada dh ramai dh.. Mostly dari sapa yg berlajar agama tanpa guru.. Sedikit demi sedikit pengaruh dibawa masuk

    ReplyDelete