Saturday, November 5, 2011

Seksualiti Merdeka


Tadi aku ade terbaca news yang polis mengharamkan perhimpunan 'Seksualiti Merdeka' yang dianjurkan oleh beberapa persatuan NGO`s..Aku tau yang majoriti rakyat Malaysia tak akan menyokong aktiviti macam nie .

Entry kali ini adalah berdasarkan pandangan aku sebagai seorang muslim dan jika ada non muslim yang baca entry ni aku harap korang paham...

Program itu berteraskan perjuangan hak asasi, menuntut hak dan kebebasan golongan lesbian, gay, biseksual dan transeksual untuk mengamalkan gaya hidup pilihan mereka secara sah dan terbuka dan aku tak tahu berapa ramai umat islam yang menyertainya..

Sayangnya pada pandangan mata dunia dan malangnya kita sendiri - selalu ke arah kemajuan. Kemajuan at the expense of religion.Kemajuan tak salah selagi tak melanggar batasan agama..Agama juga menuntut kita untuk maju kehadapan..

Bila dunia melihat perubahan di USA - perubahan2 spt gay marriage, hak org gak dan lesbians etc. Itu adalah kemajuan hak asasi kita. Kita nak jadi gay/lesbian - boleh tanpa kena hukum. Tapi tak bermakna mereka nak suruh kita jadi lesbian/gay. Malangnya mereka tak dapat paham yg kristian boleh buat ikut suka mereka jer - pastor nak kahwin gay - ok jer. Tapi Islam tak boleh berubah macam tu. Tak kisah ler hujah apa yg nak diberi - gay/lesbian tak dibenarkan dan their marriages are forbidden. Take it or leave it.

We as muslims - should ikut hukum Allah. Ianya bukannya subject to hak asasi sahaja...Some people kena paham ape yang kita pejuangkan sebagai seorang islam dan dimana penduduknya adalah majoriti muslim kita ade undang-undang kita sendiri..

Regards,
-Strider-

1 comment :