Monday, September 26, 2011

Curang

Hye Readers,

Lama da aku tak tulis sumthing kat blog aku nie..maklum laa skunk nie commitment aku terhadap kerja da bertambah..hehe..tapi aku bukan nak citer pasal diri aku sebab citer pasal aku nie sebab takde yang menarik pun..hari-hari rotate rutin yang sama..Untuk entry kali ini aku nak citer skit tentang Curang,kayu tiga or whatever name that we call..

Cerita bab curang time bercinta nie sama je sama ada lelaki atau wanita..hehe..Sebenarnya bukan semua orang curang atas niat..mungkin dalam 100 orang yang terlibat maybe dalam 70 orang je yang curang dengan niat..yang lain bukan niat asal untuk curang tapi lebih kepada ape yang kita panggil “confused”(selalu pompuan yang guna terms nie)

So kenapa kita kata confused??sesetengah orang akan berkata itu hanya alasan untuk melepaskan diri bila da terkantoi tapi bagi aku benda tu memang ade terjadi dekat sesetengah orang..tapi alasan nie hanya boleh apply bile kita da kata yang kita nie ade bf/gf tapi third party tu buat derk je..still gak nak tarik perhatian kita..

Sebenarnya kita hanya boleh cuba mengelak atau berdoa agar dijauhkan dari situasi ini..Bagi aku takde sorang pun yang boleh kata mereka takkan curang sebab benda nie melibatkan hati dan perasaan..Kita tak dapat meramal masa hadapan so kita tak tahu ape yang berlaku..ade yang terjebak ketika waktu muda dan ade yang da masuk umur 50` baru nak start curang..

So ade tak cara-cara nak mengelak benda nie??Takkan laa kita tak boleh nak bergaul dengan orang yang berlainan jantina hanya kerana nak mengelakkan dari curang..Berkawan tu still boleh asalkan kita tau batasnya..tapi tips tu nanti aku citer dalam part 2 nanti..nanti kalau aku tulis da elaborate kat sini jadi panjang plak entry nie..hehe..till next time!!!

Regards,
-Strider-

6 comments :

  1. bila bergaul dgn lain jantina ni kena ada batasan. tak boleh mesra2 sgt, bila over mesra..hati mula rasa suka..yg dah ada psgn boleh terlupa, cerita curang pun bermula!

    ReplyDelete
  2. lelaki la suka curang..
    sebab depa boleh pasang 4..
    orang perempuan ada yang curang tapi kebanyakan nya berpunca dari lelaki...
    jehheheeheh

    ReplyDelete
  3. kalau kita curang, xmustahil pasangan kita pun sama.jdnya kenalah sama2 jaga hati.hihi

    ReplyDelete
  4. berkawan tak salah asalkan kita tahu batas2nya..

    akak baru tahu curang dgn niat dgn takde niat...bagus ayat awak ni.ilmu utk akak...

    tp kalau dh senja2 umur tu nak curang,memang rasa nak bagi je sebijik! hehe

    ReplyDelete
  5. third party ni mmg kalo yg jns tak mngalah tu jgn hrp la nk stop dari amik hati kita..kan kan kan?

    ReplyDelete
  6. perghhh ayat power bro,jgn susah mesti tkde siapa berani nak curang ngan strider buzz??hehee yeahhhh

    ReplyDelete