Friday, April 27, 2012

Muak Dengan Bolasepak Tempatan

Hye Readers,

Aidil Zafuan

Terima kasih laa kepada korang yang mengaku stalker aku (klik sini)..sayang korang..hahaha..baru laa aku rasa macam artis..hehehe..Kali ini aku nak cerita pasal berita bolasepak Malaysia yang aku baca kat Berita Harian tadi..(klik sini)

Dah semakin parah dah bolasepak Malaysia nie..Bila player sendiri menanggap ranking pasukan bola sepak negara itu tak penting tapi tumpuan mereka terarah kepada pentandingan Piala Suzuki nanti..Ini semua gara-gara sikap FAM yang memandang rendah pasal ranking negara.

Aku sendiri dah hampir bosan dengan senario bolasepak Malaysia tapi takde benda yang mampu aku lakukan..Kalau aku tak sokong nanti orang kata aku tak bersikap patriotik..memetik kenyataan pertahanan negara Aidil Safuan

"Tetapi bagi saya, ia bukanlah sasaran utama(ranking) kerana tumpuan kami lebih terarah untuk mengekalkan Piala AFF Suzuki nanti."

Wah...Ko penting koleksi medal piala AFF dari ranking Malaysia ek??Ko main untuk negara ke atau untuk koleksi medal ko jer???Statement macam takde semangat patriotik langsung..Atau mungkin gak sebab dia takut nanti FAM denda dia plak..

Dengan skandal rasuah, Keputusan tak masuk akal FAM mendenda Tan Sri Anuar dan juga ranking Malaysia yang teruk aku tak salahkan langsung kalau orang lebih minat layan bolasepak luar negara dari bola sepak tempatan..

Regards,
-Strider-

14 comments :

  1. bila bolasepak pon dipolitikkan gini lah jadinye bro

    ReplyDelete
  2. Real situation: kalau ada match btween liga malaysia, stadium/kompleks sukan tak pnuh pn. exception for some la.hehehe. tpi klu club besar e.g. MU dtg msia, mmg stadium akan penuh. banjir habis. hehe.

    ReplyDelete
  3. dari kenyataan depa tu pun dah nampak depa main bola untuk apa..

    ReplyDelete
  4. betul betul betul jangan salahkan i kalo sokong chelsea k? ehh real madrid jugak? huhi huhi

    ReplyDelete
  5. Kust tengok fenomena bola sepak negara...
    Sebab yang jaga tu dah tua sangat..hehehehe
    Support me by daily vote me for blogger of the year

    ReplyDelete
  6. hahah ni namanya kapitalis...LOL

    ReplyDelete
  7. sbnrnnya bola sepak tempat.. dlm proses meningkat or sebaliknya..
    leeza tak berapa tahu perkembangan.. minat mmg minat... siapa tak sokong negara sendiri kan.

    ReplyDelete
  8. fam persatuan entah2 hapa2..hehehe

    ReplyDelete
  9. huhu x sangka pula dlm team bola sepak pun bleh ada mslh mcm ni...

    ReplyDelete
  10. banayak kontrovesi dr cipta kejayaan=)hehe..mummy tak layan sangan bola2nie.

    ReplyDelete
  11. hehehe..
    xtaula nk komen ape ..
    sbb x minat bola sepak...
    wiwitttt..hehe :D

    ReplyDelete
  12. Lamanya azlan muak..smpai takmo tulis blog!
    Hahaa..

    ReplyDelete