Thursday, April 12, 2012

Saman Menyaman

Hye Readers,


Tadi aku ade terbaca kat Sinar Harian yang seorang pemandu ambulans nak saman JPN sebanayak RM 500,000 akibat kecuaian JPN merekodkan statusnya sebagai seorang berbangsa Cina dan beragama Buddha dalam kad pengenalannya...

Katanya dia mengalami masalah tekanan jiwa akibat dari kesilapan tu...hahahaha...Untuk rekod kad pengenalan dia tu siap pada tahun 2005 dan aku tak tahu kenapa sekarang baru dia nak fail saman terhadap JPN..Mungkin masa tu dia belum kena tekanan jiwa lagi kot..hahahaha

Aku rasa dia takleh menang kot walaupun JPN screw up..Nampak sangat kecuaian dia tak semak ic before tinggalkan kaunter. Unless sejak dari tahun 2005 sampai sekarang dia naik turun JPN untuk betulkan kesilapan tu dan JPN asyik buat tak tau jer than aku rasa dia ade chances skit untuk menang...

Tapi pandangan berdasarkan pada ape yang aku baca je la..mungkin ade benda yang aku tak tahu yang membuatkan dia nak saman gak..Dari berjuta-juta kad pengenalan yang JPN keluarkan a few hiccups tu kira normal laa..Lagipun pekerja kat JPN tu manusia biasa gak..hehehe

Regards,
-Strider-

3 comments :

  1. sekarang baru terpikir nak buat laporan.. takpun baru der duit.. hohoho..

    ReplyDelete
  2. ni la orang panggil skim cepat kaya, cepat malu..heheh xD

    ReplyDelete