Thursday, April 4, 2013

#1114 - Kena Game Dengan Budak Insurance

Hye Readers,

Sorry laa, lama tak update, last entry aritu pun aku update sebab dah promise jer..Actually im working on something and i need ur help later, tapi nanti laa aku cerita ek, Untuk hari ini biar aku cerita apa yang jadi kat aku during lunch tadi.

Aku sedang menunggu kawan aku untuk lunch until this 2 girl approach aku and tanya sama ada if aku berminat buat survey atau tak??Mula mula aku memang malas sebab perut nie lapar kan tapi bila one of them kata dia student finance aku jadi kesian sebab ingatkan mereka kena buat survey as an assignment.

Dia kata ia survey mengenai "Tabiat Menyimpan Duit Di Bank" and akhirnya aku bersetuju sambil rakan dia step in dan bertanya 2-3 soalan bersifat general sebelum dia ade menyentuh bab simpanan untuk medical dan ade beberapa statement yang menyentuh perkataan Insurans.



Rupanya dia seorang ejen yang cuba dia menjual insuran kat aku, aku punya laa rasa bengang lepas kena tipu macam tu, bila aku sentuh bab student tadi dia kata kawan dia memang student tapi bukan dia, betul gak kata dia..rupanya mereka ini partner in crime.

End up apa yang dia dapat hari ini ialah beberapa janji manis beserta no telefon palsu yang aku berikan..Menjual insuran itu merupakan salah sau dari sumber rezeki dia tapi aku tak suka apabila dia tidak bersifat terus terang dan jujur dalam mencari pelanggan.ceh, kena game aku hari ini.

Regards,
-Strider-

18 comments :

  1. Hahahhahah......
    Takpe, yang penting dapat game diorang balik...
    AJ palimh tak suka kalau ada orang2 insuran ni, nak2 jenis yang paksa2.....
    Rasa nak cepuk je...

    ReplyDelete
  2. hehe..tu la xsuka sgt bab2 insurans nie.. =)

    ReplyDelete
  3. haha, biasa tu bro. pernah orang offer nak bagi recycle bag percuma, tapi last2 rupanya nak jual dapur elektrik!

    ReplyDelete
  4. belit2 bercakap kan..tu salh satu kepakaran orang jual insurans..nak bagi kita keliru

    ReplyDelete
  5. dh klik natures lab dgn Led shower head.. (iklan nuffnang.. ) hee.. tq sebab sudi klik n singgah blog teman.. jgn serik singgah lg esok ye.. =)

    ReplyDelete
  6. Hahaha.... aku agak mesti that girl tu cun... thats why ko layan dia... dulu agent investment aku tu macam tu jugak... masa aku jumpa dia tengah berdiri jer tepi lif... dia pandang aku... aku pun senyum jer la... tetiba masa aku tengah makan dia datang... berborak, dia explain pasal investment... akhirnya dia jadi agent investment aku sehingga kini.... :)

    ReplyDelete
  7. sgt bersimpati.. semua nie taktik je lebih. melabur dgn asb. memang syok.. hehe

    ReplyDelete
  8. hahaha..sabo la lan..tektik skang memang diorang suka guna perkataan survey..aku pon hampir tertipu gak..tapi nasib baik aku tanya terus terang kalau nak jual barang aku taknak..

    ReplyDelete
  9. pergh! ini boleh mendatangkan marah!
    kita nak tolong, rupanya dia kenakan kita.

    ReplyDelete
  10. Boleh pulak menipu macam tu... Elok la tu bagi no fon palsu. Haha

    ReplyDelete
  11. haha.. diorang ni pun nak jual insuran sekali pun kena la jujur.. baru la senang rezeki nak masuk.. teruk betul la..

    pssst.. sempat tak ayat girl tu?? kekeke

    ReplyDelete
  12. erm.. ala.. mmg cm tu. kalau student dia x dtg lak. dye target yang dah keje je bro ;)

    ReplyDelete
  13. ingatkan game apalah tadi...hehe

    ReplyDelete
  14. ada sahaja ragam mereka kita tak tahu main ckp jer bila sedar skli d tipu huhu

    ReplyDelete
  15. aik.cik rasa ada komen tpi mana pi? usah di tipu nnti akan dpt blas balik kan..

    ReplyDelete
  16. hello...kesian..actually bende bende macam ni mmg i pun tak suka.honestly mls nak layan org yg jual insurance ni..tapi nak buat mcm mana dorang pun nak cari makan kan...so tak boleh nak halang. anyway, kalau nak cari nafkah tu biarlah cara jujur kan:) :)

    happy Sunday, anyway i posted dari blog lame...mcm Alexa's Journey blog tuu dah tak best...dah ter-abused sangat..lol

    ReplyDelete