Monday, April 29, 2013

#1119 - PRU 13..Perlukah Kita Merasa Terancam?

Hye Readers,



Lama gak aku tak menulis something kat sini..Bukan sebab lupa atau tak ada mood tapi  urusan peribadi banyak yang perlu diselesaikan. Hari ini during lunch aku and few friends ade bercerita pasal PRU13 yang akan diadakan pada 5 Mei 2013.

Kepada yang layak sudahkah anda membuat pilihan??Takpe, anda tak perlukan nyatakan pilihan anda kerana itu hak peribadi..Kalau nak nyatakan pun aku tak melarang kerana negara ini mempunyai sistem demokrasi dan aku tak akan bermusuh hanya sebab berbeza pendapat tentang politik.

So berbalik kepada soal PRU 13 tadi, perlukah kita rasa terancam dengan mana-mana pihak yang akan menang? Tadi kawan aku cerita dia ade menerima sms dari persatuan penduduk di tempatnya yang mahu sistem keselamatan diperketat untuk seminggu selepas pilihanraya kerana risau berlaku kekecohan akibat daripada keputusan PRU13 nanti.

Aku bersetuju dengan pendapatnya yang merasakan kita tak perlu takut tentang sebarang ancaman mengenai kekecohan selepas pilihanraya kerana itu semua belum pasti.Ia mungkin satu taktik atau gimik sesebuah parti.

Sebenarnya tiada apa yang perlu dirisaukan tentang keputusan pilihanraya ini kerana kuasa ade ditangan kita.   Sebenarnya ini semuanya adalah ugutan politik sahaja. Tak perlu kita ambil serius kerana aku yakin rakyat Malaysia tidak menyokong tindakan sedemikian.

So, itu jer aku yang aku nak cerita kat korang pasal PRU..hehehe..Kalau korang ade terima broadcast bbm/whatsapp/ twitter/facebook etc tentang ancaman-ancaman sebegini, baiklah korang delete dan tak perlu sebarkan ke orang lain kerana itu hanya akan menceruskan panik...

Sekian  Terima kasih,

Regards,
-Strider-

12 comments :

  1. Pada saya tak perlu... Pegawai penguatkuasa kita ramai..

    ReplyDelete
  2. hehe, sebelum ni tiap hari aku dapat sms kempen politik daripada parti yang sama tapi nombor berlainan. tapi sejak aku reply, dah tak dapat lagi dah. kalau tak, memang rimas la.

    *sekarang aku dah vape. perisa epal & strawberi. cuba-cuba dulu...

    ReplyDelete
  3. Akak setuju dgn azlan, takde apa nak ditakutkan. Stkt pilih barisan kepimpinan negara je, org yg matang tak de apa nak marah kalau calon dia kalah. Lain la dia ada kepentingan..

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum ... saya lbh risau keputusannya nanti ... mau x tido mlm tgk result nih ...

    ReplyDelete
  5. bahana politik, macam2 boleh jadi

    ReplyDelete
  6. Semakin dekat nak pilihan raya ni macam-macam cerita yang keluar. Artis dengan isu dia. Cepat la abis. Jemu dah.

    ReplyDelete
  7. Btl bro..
    Pihak berkuasa kita pun mesti dah buat perancangan utk elakkan perkara mcm ni...

    ReplyDelete
  8. baru ptg td ada perhimpunan DAP kt kwsn BN.. erkk takut

    ReplyDelete
  9. terancam bila tgk org2 PR buat mogok.. sekat jln kt kwsn BN

    ReplyDelete
  10. politik sekarang makin dasyat..

    ReplyDelete