Wednesday, April 10, 2013

#1116 - Pembuli Yang Perasan Kuat

Hye Readers,



Korang ade perasan video tentang kes buli yang sedang viral di internet baru baru ini..Video itu jelas membuktikan dakwaaan sesetengah pihak yang pembuli nie sebenarnya datang dari golongan orang yang bodoh dan juga perasan kuat..

Kenapa aku cakap macam tu?Sebab yang pertama mereka agak bodoh kerana merakam aksi mereka tu dengan penuh bangga..Meaning dorang tak pernah terpikir apa akan terjadi dengan tindakan mereka itu disamping persepsi masyarakat terhadap kes buli ini.

Kedua, mereka tu perasan mereka kuat walaupun pada hakikatnya tak, walaupun pembuli cuba meniru beberapa gerakkan yang mereka tonton dalam filem namun gerakkan itu tak berhasil langsung sebab aku tengok budak yang kena pukul tu relax jer...Aku respect kat budak yang kena pukul tu.

Aku rasa budak yang kena pukul tu kalau melawan mesti semua pembuli pun berterabur lari..namun itu hanya pendapat peribadi aku berdasarkan maklumat yang aku dapat melalui blog khas (Klik Sini) yang ditujukan untuk pembuli nie.

Secara dasarya kalau tengok gambar dan detail mereka aku tak rasa mereka nie jahat/gangster sangat tapi mungkin terpengaruh dengan filem atau drama yang berunsurkan gangsterisme.Secara jujur aku pun pernah buli orang kat sekolah tapi tak pernah sampai memukul/mencederakan orang..Yes, aku menyesal bila terkenang balik.. :(

Sekian Terima Kasih,

Regards,
-Strider-

17 comments :

  1. Banyak sgt tgk cerita Ong Bak, KL gangster, PE3, dll...

    ReplyDelete
  2. Remaja..mudah terikut2. Tak terlepas kita yg juga pernah remaja...mesti pernah terbuat silap.

    Zaman akak dulu mmg biasa bdk lelaki kena buli, pukul. Tapi tak jd hal besar sbb time tu takde handphone..gajet canggih. Tak tersebar.

    ReplyDelete
  3. Ni perasan diri tu Lan todak..
    Pi hantaq masuk Henry Gurney baru tau langit tinggi rendah...

    ReplyDelete
  4. mmg geram sgt bila tgk video tu, xsampai hati tgok sampai abis...huhu..mau antar je bdk2 pembuli tu kat juvana baru diorg tau kan..haishh apa nak jd dgn bdk2 zmn skrg ni..cpt terpengaruh sgt..

    ReplyDelete
  5. tula..dah buli g rakam lak tu..saje je cari nahas..mmg xde otak la dorg nie..

    ReplyDelete
  6. errr..sepatutnya #1116 kan? :D

    ReplyDelete
  7. 1 by 1 lah kalau berani sangat kan...

    ReplyDelete
  8. kesiankan kena buli..kta pernah dbuli msa kecil2..huhu..sedih betul

    ReplyDelete
  9. I hate pembuli. I have to admit that their attitude is way much too wrong. They shouldn't act like tat as it showed how childish and stupid they are.

    He he

    ReplyDelete
  10. x suka pembuli.. sepastutnya diorg ni kena ajar sikit.. jgn tau buli org yg lemah.. huh.. ter emo lea plak.. hee.. done singgahbalas n klik2 nuff..

    ReplyDelete
  11. Aku baru komen kat satu blog tu...
    Dulu kalau buli pun kena cuci baju ajer atau kena paksa belajar isap rokok..hehehehe
    Mula2 kita kena buli dan lepas tu giliran kita membuli lak..

    Aku adalah mangsa buli dan pembuli...belajar dari bawah bro sebelum belajar buli orang..hahahaha

    Tapi sekarang ni ....siap dengan penampar dan terajang..adusss...

    ReplyDelete
  12. Cerita pasal buli nie.... buli nie memang perkara yg paling bodoh... teman dulu pun pernah jugak kena buli.... pembuli nie memang saja tunjuk kuat, maklum lah berlagak... teman nie nampak jer diam.... sekali teman mengamuk, bertempiaran depa cabut lari....

    ReplyDelete
  13. Ni namanya bodoh. Dulu time aku sekolah/Univ ramai je kaki pukul/gaduh ni. Rilex je gaduh takda hal. Ni siap nak rekod sebab nak berlagak la ni. Sekrang ambik. Tunggu la masa nak kena tangkap.

    ReplyDelete
  14. aku rasa..dorang dah dewasa nanti masa umur2 macam kita la..mesti akan rasa menyesal bila kenang balik perbuatan buli dorang kan.

    ReplyDelete
  15. apa tujuan buli org tak bawa apa2 makna selain popular tpi bt org tka suka bt pa..klu kita nak popular kerna berjaya sesutu perkara tak epr juga kan heee

    ReplyDelete
  16. ahaha.. budak2 zaman skrg. nk tnjuk kuat kita hantar diorg g jaga lahad datu

    ReplyDelete
  17. nak tunjuk kuat yang tak bertempat.. erkkk

    ReplyDelete