Wednesday, December 12, 2012

#1001 - Ahli Politik Ceraikan Isteri Sebab Tiada Dara

Hye Readers,

Salam 12.12.12...Ade yang menarik ker terjadi hari ini??bagi aku its just another date..lama gak aku tak update entry..Ini semua disebabkan workload aku yang bertambah bila hujung tahun...Biasa laa, KPI nak bagi cantek kan...hahaha

Kali ini aku nak bawa satu cerita yang aku baca dekat Daily Chili..Seorang ahli politik di Indonesia telah menceraikan isterinya pada hari keempat hanya kerana mendapati isterinya bukan seorang anak dara lagi ketika beliau mengahwininya.

Aceng Fikri Menjelaskan Situasi kepada Pemberita
Berkata kepada pemberita, Aceng Fitri (ahli politik) mahukan seorang yang cantik dari sudut luaran dan dalaman.Dia mengambil Fani Oktora sebagai isteri keduanya pada Julai tahun ini setelah mengahabiskan lebih kurang RM80 ribu untuk majlis perkawinan mereka.

Sebenarnya perempuan tu telah dibeli oleh ahli politik itu tetapi apabila mendapati apa yang dia dapat tak sama seperti ditawarkan, Aceng pun memulangkannya..benda ini pun telah mendapat perhatian rakyat Indonesia apabila sebahagian daripada mereka berarak ke pejabatnya sambil mendesak dia untuk meletak jawatan.

Sebahagian Penunjuk Perasaan Berdemonstrasi
Bagi aku tindakan dia nie memang tidak bermoral dan tak wajar langsung menjadi ahli politik...Dara bukan laa satu batu pengukur untuk menentukan tahap budi pekerti seseorang..Mungkin dia pernah lakukan kesilapan dan bertaubat..

Actually aku pernah bersembang kosong mengenai gadis yang tiada dara nie..wajarkah kita mengambil mereka sebagai isteri dan setelah lama berbincang kami mendapati bawa Dara bukan satu ukuran yang menentukan tahap kebahagiaan sebuah perkhawinan.


12 comments :

  1. ntah bini dia tu nek kuda ke, kayuh beskal ker...lemah dia ni psl biologi..
    Tengok sini ==>> Asal-Usul nama Harimau Malaya

    ReplyDelete
  2. Dunia semakin kacau...nila bila sendiri silap tak nampak....

    ReplyDelete
  3. X seme lelaki punye pendapat bagus mcm awak. Mcm inilah. Cinta tidak diukur pd dara atau teruna. Agama tidak diukur pada sejarah lampau. Lelaki dicipta dgn sifat pembimbing. Mengahwini perempuan bukan sekadar nafsu semata. Tapi membimbing ke jalan yg benar. Klu pelacur sekalipun, dia punya usaha untuk kembali ke jalan Allah - kenapa tidak ustaz memainkan peranan dalam hal ini? Bukan memandang jijik dan remeh.

    =D

    ReplyDelete
  4. depends kat laki lah macam mana kan.. erkk

    ReplyDelete
  5. Dasat gak azlan punya sembang..tapi mmg betul, bahagia@tak bergantung pd kita. Kalau rasa geram&marah je mmgla tak bahagia.

    bkn semua yg takde dara sbb mereka perangai tak elok, ada yg melalui tragedi hitam tanpa rela. kesian bg yg mcm ni.

    ReplyDelete
  6. macam-macam dunia nie... Bukankah perkhwinan itu ikatan kasih sayang diantara suami dan isteri...

    ReplyDelete
  7. peliknya cemana dia tau tak de dara??dia rasa dah ke?/kalau dia dah rasa tak sepatutnya dia ceraikan perempuan tu...tak adil namanya.

    akak ada terbaca dia kata perempuan tu tak de dara sebab darah tak keluar.yang tu saja dah nampak kan dia bodoh..dia ingat klu x de darah tu makna nya tak de dara dah..huhu..

    ReplyDelete
  8. ishk2..tu pun jadi isu..huhu..dunia skrg..kalau hilang teruna cmne pulak?kuikui.. ^^

    ReplyDelete
  9. kesian jgk la kat perempuan tu.. haihh..

    ReplyDelete
  10. ni lah namanya pemikiran cetek..huhu..sedih tul dengar cerita ni..

    ReplyDelete