Monday, December 24, 2012

#1008 - Dia Tak Sesuai Untuk Korang

Hye Readers,

Kebiasaanya orang akan mencari signs yang menyatakan pasangan mereka itu adalah yang tepat atau in english they used it "The One"..Tapi kali ini aku nak bagi tips sama ada pasangan korang tu sesuai atau tak dengan korang...



Seperti biasa, let me remind yang bile something involved relationship dan feeling nie tak ada yang hitam putih..semua bergantung kepada diri korang..Apa yang aku katakan ini semua adalah guideline sahaja..

Dia memang tak sesuai untuk korang jika:-

Tak boleh jadi diri sendiri di hadapan mereka.
- Menjadi diri sendiri depan pasangan kita adalah penting sebab kalau korang terpikir nak settledown dengan mereka apa yang korang ada tu laa dia perlu accept sama ada dari segi fizikal, kewangan, mental dan apa saja..Bila dorang bleh terima korang as what you are, chances ia nak berkekalan lama tinggi.

Tiada Kepercayaan Terhadap Kamu
- Ini satu benda yang debatable, sebab kepercayaan tu bergantung kepada rekod2 yang korang ada..tapi kalau korang ada clean record dan pasangan korang still tak percaya dengan korang agak susah sikit perhubungan itu nak berkekalan sebab kepercayaan tu antara elemen yang penting.

Bawa Jumpa Keluarga.
- Sampai pada masa yang sesuai kalau pasangan korang still nak refuse untuk berjumpa dengan family korang sama ada secara formal atau tak formal itu dah kita satu sign yang menunjukkan "Orrait, I just wanna couple with u but not having a life"

Signal Tak Menentu
- Signal yang aku perkatakan ini bukan seperti signal kereta, tapi lebih kepada signal sama ada dia mahu meneruskan hubungan yang ada to the next level atau tak. Kalau melebihi satu-satu tempoh masa dan pasangan anda masih lagi tak sure, baik laa korang start cari another option.

So itu jer laa yang aku sempat terpikir, hopefully berguna untuk korang atau pun kalau ade yang nak nasihat kawan-kawan yang ada masalah..ada lagi ker tanda-tanda yang menunjukkan he/she is not the one???

Regards,
-Strider-


6 comments :

  1. KALAU DAH KAWEN TAK KIRA LA TEPAT KE TAK TEPAT,REDAH JE LA..HAHAHAH..

    ReplyDelete
  2. Singgah mlm hari kat sini smbil jaln2 dan follow kat sini nice

    ReplyDelete
  3. okayy Na suka entry ni... SANGAT SUKA~!

    ReplyDelete
  4. Agree... tips yang dikongsikan nie memang sangat berguna...

    ReplyDelete