Wednesday, May 21, 2014

#1415 - Liebster Award Suria Amanda

Hye Readers,


Lama dah rasanya aku tak buat entry-entry mengenai lifestyle, current news, relationship and etc. Jadi for next entry nanti aku akan bawak satu topic yang dah lama gak aku peram nih. Tapi sebelum itu, aku nak langsaikan hutang Liebster Award by Suria Amanda dulu.

Tanpa membuang masa, jom kita baca soalan-soalan Suria Amanda (SA) nie kepada aku...

(1) Apakah pendapat you all tentang blog Suria Amanda?
Sebenarnya blog SA nie antara blog yang selalu update gak laa. Sebenarnya aku suka baca blog SA sebab blog dia mempunyai variety dari segi entry..hehehe

(2) Apakah soalan pertama yang hendak ditanya jika bertemu SA?
Bila nak belanja makan nih???

(3) Antara SA dan anak-anak, siapakah yang kalian nak jumpa kalau diberi peluang?
Memandangkan anak SA nie anak dara, elok laa kalau diberi peluang jumpa ibunya dulu..kang nanti tak manis jumpa anak orang tanpa ibunya mengenali kita..hehehe

(4) Sila jelaskan tentang diri kalian dalam 5 perkataan yang paling mudah.
Seorang yang baik tapi nakal

(5) Apakah detik yang paling cemas dalam kehidupan kalian?
Bila keluar  1st date dengan perempuan...serius ini, lagi cemas daripada pergi bergaduh..hahaha

(6) Apakah situasi yang paling memalukan yang pernah dihadapi?
Pernah sekali saya ingat ada perempuan lambai kat saya, tapi rupanya dia lambai kat orang lain..hehehe

(7) Apakah yang menyebabkan kalian sanggup membaca entri panjang berjela SA ni?
Panjang ker entry SA ini??so far rasanya jarang jumpa entry SA yang panjang berjela..semuanya saya rasa ngam-ngam soi...

(8) Di antara ibu bekerja dan sepenuh masa, yang mana paling mudah dan mengapa?
Ini kena tunggu saya jadi ibu baru saya boleh jawab. Nak bagi jawapan teori ia terlalu subjective..hehe

(9) Kalau diberi tiket kapal terbang dan penginapan percuma, ke manakah destinasi pilihan hati?
Amsterdam

(10) Apa perkataan yang selalu diucapkan lepas tu terasa menyesal?
Jom hisap rokok dulu..

(11) Melalui pengalaman berborak di alam maya bersama SA, sila jelaskan apa pendapat kalian tentang SA di alam nyata (silalah gunakan kuasa imaginasi yang tinggi tu untuk memikirkan bagaimanakan orangnya si SA ni..) 
Saya rasa SA nie seorang yang friendly dan mudah untuk mersa kalau mula2 jumpa orang tu tak poyo ngan dia..berdasarkan pengamatan sy sekali pandang daripada belahan rambutnya, SA mungkin seorang yang open minded dan tak terlalu skeptikal ..hehehe

So itu jer laa Liebster dari Suria Amanda. Setelah menjawab 4 Liebster Award ini aku rasa ini merupakan entry Liebster award aku yang terakhir untuk kali ini sebab aku nak bagi ruang untuk entry lain plak. Tambahan pulak waktu aku ada depan PC agak limited 

Terima kasih kepada mereka yang tag aku sebelum ini dan  dan tak lupa kepada mereka yang sudi menjawab Liebster aku juga. Owh yaa, Next entry aku ialah mengenai Selfie dan hopefully korang akan enjoy dengan apa yang aku bakal tulis.

Regards,
-Strider-

19 comments :

  1. Masih tak faham fungsi dan konsep liebster award ni. Apa kah ia sebenarnya ?
    Yang pasti SA memang dah jawab semua soalan maut di situ.

    ReplyDelete
  2. situasi yang memalukan tu aku faham..hahahahha

    ReplyDelete
  3. Femes giler aaaaa bro strider ni... asyik kena tag jer...ekekekeke :D

    ReplyDelete
  4. Tahniah kerana dapat menjawab soalan dengan jayanya... haha...ye ke cemas sangat masa 1st date?

    ReplyDelete
  5. Amsterdam tu memang best..Fish & Chips dia so fresh...

    ReplyDelete
  6. #Selfie eh eh? Haha apa la yang nak diceritakan tu Lan

    ReplyDelete
  7. salam strider, bw sini...
    cantik semua jwpn2 kamu...yg paling sempoi jwpn no.8...mmg tak kan terjadi kot, hehe

    ReplyDelete
  8. Kalau diberikan ku soalan2 banyak macmani, komfem malas jawab. Hahaha! Jom lah singgah blog fatyn blajar bahasa kelantan. pastu ajar org lain.. HAHA!

    ReplyDelete
  9. Akak terpaksa gelakkan jwpn number 5 azlan...kahkahkah

    ReplyDelete
  10. Masih demam Liebster Award kat sini.... hehe, nrl pun ada satu lg tag nak kena jawab...
    Jwpn no. 6 - perasan jugak lah tu... ;D

    ReplyDelete
  11. jgn nak hisap rokok sgt!! >.<

    ReplyDelete
  12. salam. detik cemas masa jumpa gadis eh? hehehe

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah akhirnya ko berjaya buat jugak eh lan...AMBOI...nak target anak dara akak lettew eh..anak dara ke adik bongsu?

    ReplyDelete
  14. Klu pergi Amsterdam dah tak hisap rokok dah huhu.. :D

    ReplyDelete
  15. Yg no. 3 tu mmg baik tapi nakal.. haha

    ReplyDelete