Monday, May 19, 2014

#1413 - Liebster Award Cik Itah

Hye Readers,

Salam Isnin kepada semua. Few days ago aku ada baca satu artikel mengenai 7 perkara yang boleh menjadikan Isnin anda bertambah awesome. Tapi nanti aku share isi kandungan artikel tersebut sebab aku nak kena translate dia into BM dulu. tapi aku mulakan minggu ini dengan menjawab salah satu Liebster Award yang aku ada dan aku mulakan dari Cik Ita dulu.


Berikut merupakan 11 Soalan yang aku kena jawab untuk LA ini..

1) Gambarkan diri anda dalam tiga perkataan.
Seorang Berfikiran Terbuka

2) Usia blog anda?
Lebih kurang 3 tahun 4 bulan.

3) Berapa kali kah anda pernah jatuh cinta?
Sekali

4) Pernah rasa rindu dengan seseorang dan bagaimana anda menghadapinya?
Pernah dan tak perasan plak cara saya deal with it. Mungkin try call or text kot. and kalau dia unreachable mungkin tengok balik theard text yg lama2 kot.

5) Apakah perkara yang paling anda suka buat?
Soalan ini paling apa saya tak sure tapi kalau paling suka is Liverpool and tak suka ialah when so much thing to do and so little time..hehehe
 
6) Siapakah yang menjadi inspirasi anda dalam sesuatu perkara?
Depends on perkara itu sendiri tapi kalau dlm dunia blogging bnyak gak blogger2 yang menjadi sumber inspirasi. Tapi blogger yang mencetuskan rasa dini nk blogging is HeartBoxx

7) Bagaimanakah anda menghadapi sesuatu yang mengecewakan anda?
Look it at positive side..

9) Apakah perkara yang pernah terjadi yang anda tidak dapat lupakan sehingga kini?
Banyak sebenarnya, tapi saya amik satu contoh yang manis iaitu pengalaman melihat sendiri pemain Liverpool menentang Harimau Malaya di Bukit Jalil.

10) Jika diberi peluang, anda nak jadi apa?
Kalau jadi selebriti boleh??hahahaha

11) Jujur..blog Cik Itah lambat loading kah?
Dengan kelajuan internet saya sekarang, blog Cik Itah loading seems just fine.

12) Anda mengenali sy dengan nama itah. agak-agak anda boleh teka tidak nama sebenar sy, Tekaan anda? p/s nama ayah tidak perlu.
Ini soalan yang susah kerana pelbagai kemungkinan ini..tapi kalau disuruh teka, mungkin saya teka nama Rozita kot.hehehe

Sehubungan dengan itu, saya juga ingin mengutarakan beberapa soalan yang bakal dijawab oleh blogger-blogger yang akan ditag. Soalan-soalan tersebut merupakan seperti berikut:-

1) Describe diri anda secara ringkas.
2) Anda merupakan seorang pelakon, secara umumnya watak apa yang anda rasa anda boleh bawakan dengan baik?
3) Selain daripada blog, media social apa lagi yang korang suka guna?
4) Anda diberi RM 1 Juta. Pilih antara 2, nak abiskan untuk shooping atau nak abiskan untuk vacation beberapa tempat tapi without shopping
5) Jenis orang yang memang korang tak akan berkawan langsung.
6) Selain negeri kelahiran anda, berikan satu negeri yang anda suka kat Malaysia ini.
7) Create satu soalan dan jawab sendiri.
8) Berikan satu soalan untuk next Liebster Award yg aku nk kena buat.
9) Gambaran korang mengenai diri aku.
10) Pendapat ikhlas korang mengenai blog aku.

Itu laa merupakan soalan yang akan dijawab oleh mereka yang akan ditag oleh aku pada kali ini. Mereka yang bertuah ialah,

3) Suri
Jadi itulah kisah untuk Liebster Award aku kali ini. Ada lagi yang aku belum jawab lagi dan pelan-pelan nanti aku akan jawabnya, In a meantime have a good monday and a great week ahead..hehe.

Regards,
-Strider-

33 comments :

  1. ko saje je tag akak letak no 1 eh....huh......

    ReplyDelete
  2. Saya dh jawab persoalan anda smlm...

    ReplyDelete
  3. Hehhee ..saper la pulak yg kena tag ,..
    Haa jgnlupa jawap tau ...
    Nak tanya jugak lerr ..YER KER LAN PERNAH JATUH CINTA SEKALI JER ??
    Akak tak caya la hehehe

    ReplyDelete
  4. What kind of celebrity? penyanyi? pelakon? model?

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. baru laa semua orang nak amik tau pasal saya...hahaha

      Delete
  6. alamak tak jawab lagi soklan2 pakwe niesa.
    eh eh eh

    ReplyDelete
  7. Wahh.. semakin lama, semakin mengenali diri empunya blog ni hehee.. All the best bro Strider.. :)

    ReplyDelete
  8. cik itah ye?? mungkin rubitah kot.. hehehe..
    *sibuk nak teka..:p

    ReplyDelete
  9. owh seorg yg open minded..
    sama saja usia blog kita bro..

    ReplyDelete
  10. #YNWA hahaha..jwpn no.3 tu mcm xsangka plak..hee..
    menabung kt sini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..betul laa, orang selalu tak percaya...

      Delete
  11. Morning Strider..Dah lama jugak usia Blog ni ya...Tahniah..

    2X Downy for you..

    ReplyDelete
  12. salam. thanks sudi jawab :) dah terjah blog Heartbox..menarik blognya ^^

    p/s Rozita??? hahahha ! totally wrong :D

    p/s 2 : menabung nestle :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ur most welcome..salah ker???apa jawapanya??hehehe

      Delete
  13. Hehehee...tinggi impian tu..nak jadi selebriti!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..nama impian kak..haruslah aim sesuatu yang tinggi..hehehe

      Delete
  14. dlm hidup , kita mmg perlu sentiasa positif ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kak..too negetive will kiss us..hehehe

      Delete
  15. Strider nie mmg peminat bola tegar nie...

    ReplyDelete