Saturday, May 24, 2014

#1419 - Kenapa Tak Kawan?

Hye Readers,



Gambar budak kecik ini merupakan salah seorang daripada anak buah aku. Nama dia Adam, baru berumur 6 tahun dan merupakan anak buah yang paling kecil. Jangan terpengaruh dengan badan dia yang kecil tu sebab dia nie kadang-kadang cakap dah serupa macam orang besar dah.

Ceritanya bermula macam ini, smalam aku singgah kerumah kakak aku, memandangkan aku penat, jadi aku baring kejap sambil bermain belek-belek telefon aku. Tak lama kemudian adam datang dekat aku dan request nak baring sebelah aku..Rindu katanya dan aku pun bagi laa dia baring sebelah aku. Ketika aku sedang like aktiviti kawan-kawan aku kat foursquare tiba-tiba adam membuka mulut dan berkata:-

Adam: ohhh...paksu ada gf ehh..
Aku: Mana ade gf laa adam
Adam: tu paksu i love u..i love u..(merujuk kepada simbol like yg berbentuk love kat foursquare)
Aku : hishhh..mengarut laa, mana ada i love u...i love u...
Adam: Girlfriend paksu mana??
Aku: Mana paksu ade girlfriend adam..
Adam: Adam tau girlfriend paksu sape..
Aku: siapa girlfriend paksu?
Adam: ada..Aunty Annne kan??(sambil tersengih-sengih manja)
* Anne tu merupakan nama Ex-Girlfriend aku.
Aku: Hishhh...mana ada laa..paksu dah tak kawan ngan dia...
Adam: kenapa paksu tak kawan ngan dia??
Aku:  &*^%$

Haiyyoo...Pandai pulak budak kecik nie nak buat kaji selidik pasal love life aku. Hang sekejap aku nak explain macam mana ngan dia..End up aku tukar topic dan tinggalkan dia tanpa memberi sebarang jawapan. Adam oh Adam...

Regards,
-Strider-

35 comments :

  1. hihi... budak2 memang suke bertanye.. comel je adam.. :)

    ReplyDelete
  2. Budak2 sekarang mmg xpadan ngan umur...suka tnya soalan yg buat kita terdiam..hahaha..comel je adam...

    ReplyDelete
  3. pandai2 lah ko pusing nnt,.. hehe

    ReplyDelete
  4. So cute..pandai adam korek rahsia ya..he..he

    ReplyDelete
  5. bijak..bijak.. budak2 sekarang nie memang bijak.. ^_^

    ReplyDelete
  6. haa sekarang jawab jawab. hahah meh sini anty hana tolong jawabkan. boleh? haha :P

    ReplyDelete
  7. hahaha..kekadang seronok sembang dgn budak kecik nih, dan kekadang jugak rasa diorang nih annoying..:p

    ReplyDelete
  8. hahahah... adam oh adam, patut minta paksu belikan ultraman atau robot gundam je kalau taknak adam tanya lelebih lagi... heheheh ;p

    ReplyDelete
  9. Adam, u r so cute n cclever lah heeeel

    ReplyDelete
  10. Hahahhaha comelnya Adam adeh caring betul dia siap ingat ex gf Lan hahaha

    ReplyDelete
  11. haaaa, terkedu bila budak kecik tanya.. jawab je la niesa.. kan senang?

    *eh2, mana plak dtg nama niesa ni?

    ReplyDelete
  12. Speechless tu.. soalan cepumas hehee.. :D :D

    ReplyDelete
  13. huhuhuh.. nk melayan budak2 ni mmg menguji kesabaran... dorang mmg byk tanya.. kalau tgk TV, bila adik byk tanya sy suh dia tanya pengarah citer tu.. pastuh dia bleh plak mintak no.tel pengarah tu drpd sy... T___T

    ReplyDelete
  14. hehehe... bole terkesima nak menjawab soalan tuh.

    ReplyDelete
  15. Budak2 zaman sekarang tak macam budak2 zaman dulu. Nasib la kena tanya 40 soalan dalam 1 minit. Haha! Nak suruh diam bagi main game. :)

    ReplyDelete
  16. salam. hahhahaahha..ketawa sendiri sy baca dialog antara Adam dengan Pak Su dia tu lol..tak terkata terus ya dengan soalan last tu :DD

    ReplyDelete
  17. Salam, saya sudah masukkan blog saudara dalam senarai BLOGLIST Sentiasapanas.com. Mohon perkara sama jika sudi..:)

    ReplyDelete
  18. kalau aku x tau nak jawap mcm mana.
    sungguh petah bdak ni bertanya..
    sehinggakan aku bleh rasa mcm mana situasi tu blaku!!!!!

    ReplyDelete
  19. Adam budak kecik lagi...tak blh tau lebih2;)
    http://drshikinzainal.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Jom try ni..
    http://drshikinzainal.blogspot.com/2014/05/kuiz-medical-1-by-dr-shikin.html

    ReplyDelete
  21. ahahahahahaha..... kanak2 ni gitu ler...kadang2 lawak..kadang2 boleh terdiam jugak nak jawab soalan nya..... cakap jer ler sbb dier dah ada bf lain....ekekekekekeke... :D

    ReplyDelete
  22. padan muka ko Lan...haaaa..mcm tu la akak rasa bila dania banyak mulut....

    ReplyDelete
  23. Pandai tu, cuma kenalah jaga-jaga ketika menjawab soalannya. Tapi Kalau tanya kenapa tak kawan, memang jenuh nak menjawapp.

    ReplyDelete
  24. hehehehehe... tu la pasal... mana awek barunya?

    ReplyDelete
  25. haha soalan cepumas dari kanak2..tapi betul, soalan dorg ni kdg2 payah nak jawab..huhu

    ReplyDelete
  26. Alololo... comeynya dierr... :D pandai adam korek rahsia paksu yerr :D

    ReplyDelete
  27. Okay... untie pun dah isi tabung Nuff paksu adam.. :D

    ReplyDelete
  28. Hahaha.. Hambek dapat soalan best daripada budak2. Memang tak terjangkau jawapannya.

    ReplyDelete
  29. Hahaha comel je perangai adam. Payah juga kalau dah pandai sangat ni. Hihihi

    ReplyDelete
  30. haha.. terror budak2 skrg korek rahsia... advance semacam :D

    ReplyDelete