Tuesday, September 24, 2013

#1150 - Isteri Mat Yo Bertengkar Dengan Pengawal

Hye Readers,

Lewat malam semalam sebuah video telah mendaji viral di kebanyakkan laman media sosial. Video yang dimaksudkan ialah video yang mempamirkan seorang wanita yang bertengkar dengan seorang pengawal keselamatan. Sumber mengatakanwanita tersebut merupaka ister kepada Penyerang kebangsaan dan Johor Darul Takzim iaitu Norshahrul Idhlan Talha atau dikenali sebagai Mat Yo.



Sejauh mana benar dakwaan itu aku tak tahu laa, tapi apa yang penting sikap wanita yang tidak menghormati pengawal keselamatan ini memang mengundang kemarahan orang ramai. Sejujurnya susah untuk kita pastikan siapa yang bersalah dalam video yang hanya berdurasi seminit ini.

Kata-kata "lelaki dayus" yang berulang kali dikeluarkan oleh wanita itu di penghujung video sebenarnya tidak wajar sama sekali. Aku rasa pengawal tu dah mula walk away dari situasi ini tapi ia bersikap agresif setelah dipanggil dayus berulang kali.

Kepada semua wanita diluar sana, jagalah tingkah laku dan perangai anda. Jangan jatuhkan martabat wanita sendiri. Sebarang perselisihan faham pasti ade jalan penyelesaianya. Setakat ini Mat Yo masih belum mengeluarkan statement yang menafikan itu bukan isteri beliau.

Regards,
-Strider-

8 comments :

  1. Ada gak cerita yg masa keluar dari kereta pompuan ni sepak pakcik guard dan pihak security dah buat laporan polis berkenaan dengan kes ni dan rakaman CCTV sbg bukti..

    ReplyDelete
  2. Dayus? Apakah dayus?
    Dayus adalah membiarkan isteri tidak menurut perintah agama.

    ReplyDelete
  3. macam2 betul kan? haihh.. respek la sikit kat org tua

    ReplyDelete
  4. adeh..
    no komen ler slagi x tau pangkal crita.
    boleh pulak time gaduh duk sebuk nk rakam.

    ReplyDelete
  5. Hari ni berbakul-bakul bini Mat Yo kena kutuk dalam Facebook. Ikut video tu, nampak yang pompuan tu yang kurang ajar lebih dengan pak guard tu. Padahal kalau dia kawal sikit mulut tu, tak jadi apa pun sebenarnya. Mulut macam puaka.

    ReplyDelete
  6. dah tengok video tu
    kalau benar wife dia..hope wife dia buat pengumuman terbuka buat pakcik tu

    ReplyDelete
  7. Rasanya Mat Yo tu yang dayus kot. Biar je isteri tu terjerit macam orang gila. haha

    ReplyDelete