Monday, September 23, 2013

#1149 - Wajarkah Beri Laluan Pada VIPs

Hye Readers,

Pagi tadi aku ade terbaca kat web Astro Awani mengenai Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Hasan Malek menggesa pengguna jalan raya untuk memberi laluan kepada pengawal bermotosikal yang mengiringi keluarga DiRaja atau golongan VIP. (Klik Sini)

Well, bab golongan Di Raja tu aku tak sentuh tapi aku suka sentuh mengenai pasal VIPs nie..Datuk Hasan Malek juga berkata mereka yang diiringi itu mempunyai tugas rasmi untuk dilaksanakan dan perlu tiba ke destinasi dalam masa yang ditetapkan.

Aku tak nafikan mereka nie memang penting, tapi mereka harus ingat yang orang lain juga ade tugasan yang penting jugak dalam hidup mereka, sepatutnya VIPs kena pandai rancang perjalanan supaya mereka tiba tepat pada waktunya.

Untuk orang biasa maca aku nie, kalau lambat pergi kerja sudah tentu aku akan dimarahi oleh pihak atasan tapi kalau golongan VIPs nie lambat ke acara majlis perasmian aku rasa paling kuat pun mereka tunggu jer..Untuk info pengguna jalanraya wajib memberi laluan kepada pihak Bomba dan Ambulans sahaja.

So apa pendapat korang terhadap isu nie??Bagi aku kalau jalan lengang bola laa beri laluan tapi klau dah stuck kat Jalan Tun Razak pagi-pagi pukul 8 terima je laa nasibnya..hehe

Regards,
-Strider-

7 comments :

  1. betul2..bertuah ler jd vvip nie kan..huhu..

    ReplyDelete
  2. hm.. tak berkenan sangat dgn cadangan tu. :)

    ReplyDelete
  3. bukan selama ni dah dilaksanakan ker??

    ReplyDelete
  4. hmmmm...lebarkan jln tu bikin jd besar lg..hehe
    klo dh jln jem, nak bukak laluan pun susah
    yumida isi tabung Nuffnang sini...selamat menabung :)

    ReplyDelete
  5. Diorang mentang-mentang boleh upah rider, sedap-sedap suruh orang bagi laluan. Apa dia ingat orang lain takda benda penting nak buat ke.

    ReplyDelete
  6. pendapat kita sama..Vips kalau lambat pon kita gak jadi mangsa...tercongok kna tunggu..sama jer cpt ke lambat..dan x perlu lah nak bg laluan sgt..

    ReplyDelete
  7. VIP?
    nk dapat status VIP skarang mudah.
    boleh dibeli status VIP tu.
    so mmg x layak ler:)
    sori.

    ReplyDelete