Friday, September 20, 2013

#1148 - Ular Guni Buruk Dijumpai

Hye Readers,



Beberapa pekerja binaan yang sedang menggali longkang berhampiran kawasan perindustrian di Kampung Muhibbah, di sini, bertempiaran melarikan diri sejurus terserempak haiwan aneh seperti ‘lintah gergasi’, pagi semalam. Haiwan bertubuh lembik seberat 25 kilogram dan panjang hampir dua meter itu menggerunkan penduduk berikutan turut mempunyai bentuk muka menyerupai anjing.

Itu merupakan apa yang aku baca kat forum CARI tadi..tapi lepas beberapa lama aku dipahamkan yang ia merupakan sejenis ular yang dikenali sebagai "Ular Guni Buruk". Sudah la nama buruk, rupa pun buruk kesian aku tengok dia.

Maaf laa yer, kalau image yang aku post nie menggangu korang, bukan apa binatang macam nie memang rare..sepanjang umur hidup aku 1st time aku dengar pasal binatang nie..Al maklum laaa, budak bandar laa katakan..hehehe

Regards,
-Strider-

13 comments :

  1. hm.. nape nama dia cmtu ? hehe..

    ReplyDelete
  2. macam lintah kan badan dia
    sure dia terkezut kena ambik gambar..haha
    mata dia garang
    yumida isi tabung Nuffnang sini...selamat menabung :)

    ReplyDelete
  3. first time gak tgk nih ... badannya mmg cam guni ler ...

    ReplyDelete
  4. besar aih.. memang buruk la sesuai dengan nama ular tu.. huhu

    ReplyDelete
  5. Mmm... bila dah rare macam nie.... mesti ramai orang nak tengok.... entah apa la nasib ular tu.... patut hantar ke zoo.... at least orang boleh tengok dia.... mungkin boleh dibiakkan.... kalau tak nanti pupus pulak...

    ReplyDelete
  6. kalau saya jumpa pun saya terkejut..huhu

    ReplyDelete
  7. fuyoo! x pernah dengar nama ular ni sebelum ni..nampak pun x pernah. yes, its very rare..& scary. masyaAllah..

    ReplyDelete
  8. erkk.. 1st time dgr nama dgn tengok rupanya

    ReplyDelete
  9. Kalau pun mau terkejut beruk....
    Sama kita first time...ahaks

    ReplyDelete
  10. ular ni kat kawasan sawah padi bnyk la..selalu ada kat dalam tanah...mmg payah nk cari ular ni...

    ReplyDelete
  11. hha betul betul. dah laa nama buruk, qhupa dia tok sah nak bagitau laa. hee :D

    ReplyDelete
  12. Baru perasan ular ni... ishhhh ngerinyaaa

    ReplyDelete