Monday, May 21, 2012

Parody Anak Kampung

Hye Readers,

Pernah dengar lagu Jimmy Palikat yang bertajuk Anak Kampung...Sebenarnya Lagu nie mula-mula aku dengar dulu kat saluran TVi (180 kat astro)..Tapi makin lama lagu nie makin top plak sampai one nation emcee pun berminat nak nanyikan...

Tapi bila satu satu lagu dah top banyak laa versi yang ko leh dengar..Lagu anak kampung nie pun ade macam-macam versi gak kat youtube..Parody dia pun ade banyak gak tapi ade satu yang menarik minat aku..Lupakan suara penyanyinya sebab aku rasa penyanyi dia tu bukan seorang penyanyi yang professional..


Aku suka versi nie sebab lirik dia agak catchy..Kena plak yang nanyi tu orang sabah(aku rasa) so dia punya bunyi tu macam sedap..hehehe..Apa-apa pun credit to Jimmy Palikat sebab dah bawak lagu sabah terkenal di seluruh negara..hehehe

Regards,
-Strider-



10 comments :

  1. akak 1st time tau & dengar kat tv. Dia jd artis jemputan.
    mmg best didengar dan bagus sbb mampu promote sabah.

    *lagu tu mmg asalnya nyanyi dlm bahasa suku kaum dia, lps tu baru dialih ke bahasa melayu..kalau tak silap ingat.

    ReplyDelete
  2. teman tak pernah pulak dengar lagu nie...

    ReplyDelete
  3. LAGU NI YANG MENARIKNYA LIRIK DIA..KAN??

    ReplyDelete
  4. saya dengar versi sabah masa ada pelancaran apa tah kat tv1.

    ReplyDelete
  5. Haha. Bangga juga lagu Sabah ni popular smpai Thailand >__<

    ReplyDelete
  6. dah selalu kedengaran lagu nih kat radio skrg nih..

    ReplyDelete
  7. mcm penah dgr tp macam xigt kat mana.. keh2.. tp bez lak dgr..

    ReplyDelete
  8. xpenah lagi dgr lagu ni...
    ni 1st time dgr...
    btw..not bad..hehe =p

    ReplyDelete
  9. pernah dengar bro.sbb sy selalu layan youtube..

    lama tak dgr cite.sihat??

    ReplyDelete
  10. hahhaha ada ada ajeee nak mengreply...eekekeke

    ReplyDelete