Friday, May 4, 2012

Chow Kit Tak Ada Climax

Hye Readers,


Semalam aku pergi menonton filem Chow Kit dekat Midvalley..Since cerita melayu apa salahnya support..Chow Kit tu pun sebelah Kg Baru jer..hehehe..Habis jer movie member aku okay laa not bad..citer dia macam ala-ala art gitu..cerita atas cerita..

Tapi bagi aku tak best langsung...Aku tak paham ape motif dan visi yang cuba disampaikan melalui cerita tu...Plot cerita dia tak berkembang langsung..Isu yang cuba dicungkil tak abis-abis pasal kemiskinan, dadah, pelacuran, rogol...

Bagi aku banyak lagi isu boleh diketengahkan dalam cerita Chow Kit nie..Orang kat Chow Kit nie bukan semua jahat-jahat belaka..Ade je budak2 chowkit yang aku kenal dan berjaya dalam hidup...hehe..Mungkin expectation aku terhadap cerita nie tinggi kot...

Tapi yang penting cerita nie takde climax..So bagi korang yang sukakan cerita yang ade climax cerita ini mungkin akan membosankan diri korang..Patut laa dalam wayang semalam orang tak ramai..hehehe :)

Regards,
-Strider-

17 comments :

  1. teringin nak tgk citer ni.. tp mcm tu je citer nyer.. aishhh

    ReplyDelete
  2. Dengar tajuk cerita pun teman tak dek selera nak pegi tengok... apa tah lagi nak membayor rege tiketnya tu... kalau bagi free tengok pun belum tentu teman nak tengok... :D

    ReplyDelete
  3. cerita ni x penah tgk lg..
    tp last week nk tgk cte avengers kt midvalley..
    skali full..
    so blk je...hehe

    ReplyDelete
  4. erk x best ye..bru ingat nk beli nnti..huhu

    ReplyDelete
  5. tengok iklan dia kat tv pun tak best..tak menarik langsung..mcm drama je..tak rupa filem pun.

    ReplyDelete
  6. uhukkk gitu ke dik
    sib baikk x ada minat nak tgk
    ada juga tgk promo
    tapi macam x best huhuhu

    ReplyDelete
  7. dah bertahun tak jejak Chow Kit...

    ReplyDelete
  8. takde klimaks tak bestla kan..mendatar je.

    ReplyDelete
  9. ada keinginan jugak nak menonton, tapi bile lan dah kata gini....ermmm kena make up my mind baliklah gayanya

    ReplyDelete
  10. tgk trailer dia pun sy bingung...hehehe....sy memang x interest mau tgk crita ni...hehe jahat kan sy x support local movie.. :p

    ReplyDelete
  11. x berapa ok ea citer nyer....
    ermm leeza kena pk2 kan lah mcm ni nk tgk ker tak..
    dah lah nak exam..

    ReplyDelete
  12. avanger n battle ship pun tak tgk lagi ,.....
    lama tak terjah wayang.... sedihnyerrr

    ReplyDelete
  13. nasib baik blum tengok lagi..hehheehe
    Daily support me for blogger of the year

    ReplyDelete
  14. belanja saya tengok citer nie.....hehe

    ReplyDelete
  15. hehe.. tapi ada juge cerita melayu yang terbaekk dari ladang kan bro ?? Contoh ??

    ReplyDelete
  16. baeeeekkkk aku sokong, so mlm nnti aku donload :p

    ReplyDelete
  17. nasib baik xtgk..sila tgk cite Avengers..sgt best walaupun lama..hehe =)

    ReplyDelete