Thursday, May 24, 2012

Bahasa Alien

Hye Readers,


Bahasa Alien(gambar diatas) sudah semakin popular di kalangan remaja kita..Aku tak tau dari mana menular gejala nie..Sebenarnya ia bukan satu isu yang besar pu..Dulu time aku sekolah bahasa F sungguh terkenal..Kalau nak tau camamana gi tanya budak2 yang lahir lewat 70an dan awal 80an..

Tapi compare ngan bahasa budak-budak sekarang memang jauh beza..Sorry ye adik2..Bukan abg nak kata korang alien tapi bahasa tu susah sangat nak baca..Anyway ade sape sape yang paham bahasa-bahasa macam nie..Ade gak kawan yang kata bahasa nie dah menular sampai karangan sekolah pun tulis macam nie..isk..isk.

Aku pulak xde isu sebenarnya ngan orang yang tulis macam nie..cuma kalau pening, memang aku tak baca laa..hehehe..By the way benda nie aku dapat dari Facebook semalam dan ade laa satu hamba Allah yang rajin nak translate..dia kata...

aku amek masa 10 minit untuk translate -.- : Ngokngek betul la hang ni ! hashoo sekolah panglima , sekolah dulu la , segan la aku tahun depan mai mai nak nak masuk balek sekolah panglima tu , dah kuar daripada sekolah tu masuk balek . weh ! gila kan hang ? malas laa . aku tahun depan kena sekolah kat kl . werk :P aku tak mau sekolah kat panglima ,hang pi pi sorang ek .

So itu laa translationya..hehehe..

Regards,
-Strider-

17 comments :

  1. yang pasal bahsa F tahu2.. walaupun lahir lewat 80-an.. heeee~~

    mang pening betul nak baca kan.. boleh bina ayat cara baru tu.. akan datang bahasa apa pulak keluar..alien+......?

    ReplyDelete
  2. yang pasal bahsa F tahu2.. walaupun lahir lewat 80-an.. heeee~~

    mang pening betul nak baca kan.. boleh bina ayat cara baru tu.. akan datang bahasa apa pulak keluar..alien+......= tak paham.. =)

    ReplyDelete
  3. hahaha..ape2 jelah budak zaman sekrang ni..memang susah betul nak paham bahasa dorang ni..

    dulu pernah guna bahasa f dengan m.. memang cool giler time dapat guna dengan lancar masa tu..hehehe

    ReplyDelete
  4. ada kat facebolk suami akak,salah sorang dalam friendlist dia suka menaip gini.akak selalu cakap kat suami,remove je la dia ni..rimas la baca status dia.bukan paham pun.tapi suami akak kata,tak payah remove sebab depa memang suka kutuk2 cara dia menaip..ahahha

    ReplyDelete
  5. Nasib baik ada orang yang tolong translate kan... teman pun tak faham apa yg depa tuliskan tuuu

    ReplyDelete
  6. pikir positif :: owh..kesian budak nih, keyboard rosak..duit habis beli choki-choki gamaknya tak mampu nak repair keybord ~
    sumber :: mksyahir.blogspot.com/2012/05/status-facebook-yang-annoying-pikir.html

    ReplyDelete
  7. haha...
    terbelit kot nk sebut bahasa alien ni...
    cmna ntah dorang leh create pkataan tu...
    jauh beza kot..hehe

    yg bhasa F tu tau wlupun lahir 89..kihkih

    ReplyDelete
  8. oh...satu hapa pun aku tak faham..

    ReplyDelete
  9. org yg suke ckp mcm ni patut kena lempang lelaju.muahaha

    ReplyDelete
  10. Bahasa F tu tau..tp akak tak pandai guna. ^_^

    Yg kat atas tu mmg tak paham. Mana la diorang dpt bahasa yg takleh paham langsung tu.

    ReplyDelete
  11. lahirnyaaa bahasaaa baru!hahah XD

    ReplyDelete
  12. Bhs remaja skrg ni siap ada x, h, r. kadang2 pn tak phm juga..terover modified! -___-

    ReplyDelete
  13. mr strider.. seriusly kan.. status, msj budak2 skrg, leeza pun tak fhm..
    macam kena masuk kelas pemulihan leeza kalau nk baca sms or status mrk.

    hebat betul mrk berbahasa.
    bahasa kebangsaan or bhs melayu baku, tak pula dikuasainya.

    cabaran guru BM lah.

    ReplyDelete
  14. bahasa F..kenangan lama..
    tapi bahasa alien memang mengusutkan kepala aku..
    Kadang2 operator aku sms tak dapat datang kerja terpaksa aku suruh orang lain bacakan...hhehehe

    ReplyDelete
  15. aku paling xsuka bahasa gini.....!!! sakit kepala nak baca n tak tentu aku faham hahah

    ReplyDelete
  16. En Azlan, bahasa F tu pun Una tahu even tak lahir tahun 80an ( eceh perasan muda..tipu je)..

    bahasa budak zaman sekarang memang pelik2 dan ntah kadang2 boleh membuatkan kita tersalah faham.. kot..

    ReplyDelete