Tuesday, May 15, 2012

Safe Dark Shadows

Hye Readers,

Baru baru ini ade ade tonton 2 movie kat panggung wayang..itu antara sebab kenapa aku kurang online 2-3 hari ini..so antara movie yang aku tengok tu adalah cerita The Dark Shadow dan Safe..So kat sini aku cerita skit about this two movie..

The Dark Shadows


Well, this movie is basically is not my type of movie..Dia berkisahkan tentang Vampire dan latar belakang tahun 1972 camtu laa...Cerita ini mengisahkan tentang seorang lelaki yang telah disumpah menjadi vampire oleh seorang ahli sihir dan dia dah dikurung selama lebih kurang 200 tahun dari tahun 1770 sebelum dilepaskan pada tahun 1970..

Background citer nie banyak berlatarkan tentang Mansion dan British accent..tapi jalan cerita nie agak menarik gak laa walaupun ending dia aku tak berapa berkenanan sebab orang jahat dia mati simple sangat..Tapi bila Johnny Deep berlakon pasti ade 1-2 adegan yang mampu buat korang tersenyum.. :)

Safe

Safe Movie

Citer lakonan Jason Statham nie merupakan cerita action thriller yang bagi aku agak best gak..Cerita dia tak terlalu straight foward sangat..Cerita dia mengisahkan seorang budak yang mempunyai daya ingatan yang sangat kuat dan dia telah dipergunakan oleh Mafia dari China untuk menjalankan operasi kira-kira kegiatan haram mereka dan Jason Statham telah terpanggil untuk menyelamatkan budak kecil nie dari terus dipergunakan oleh orang jahat..

Tapi ending cerita ni aku suka walaupun ade orang yang tak berapa suka sebab ending dia macam tak abis..Cerita dia berakhir bila budak perempuan tu selamat dan bukan ketika kumpulan Mafia tu tewas..Bagi aku orang yang suka citer action thriller aku rasa korang mesti suka cerita ini..hehehe

So sepanjang minggu itu laa movie yang aku tengok selain daripada beberapa lagi aktiviti yang aku buat..hehehe...Tapi dua-dua cerita nie berlaloi kalau korang tengok kat pawagam..hehehe :)

Regards,
-Strider-





6 comments :

  1. ntah bila lah nak dpy tgk muvie2 tuh

    ReplyDelete
  2. tak sempat nak tengok bro..busy memanjang..huk3 =='

    ReplyDelete
  3. mcm best je Safe tu.
    akak pun suka cerita yg mcm tu.

    ReplyDelete
  4. I alrdy watched SAFE last week. Memang best! I liked it too.full with action..best ending dia. happily ever after!hahaha. besok plan nak tgok dark shadow ni.. trailer cam best. hehehe^^

    ReplyDelete
  5. tgk jason statham berlakon adegan berlawan best wor...terbaik..

    ReplyDelete
  6. dark shadows dh tgk..for me blhla..
    sbb ada johnny depp je kot.hahaha..

    safe tak tgk lg.

    ReplyDelete