Wednesday, May 30, 2012

Artis Dan Politik

Hye Readers,


Perghh...Agak lama gak aku rasa tak tulis something kat sini..But today since cuaca pun hujan dan email kat opis nie mengalami problem so amik skit kesempatan untuk update entry..hehe..Sebab sekarang nie musim politik so semua berita pasal politik..

Tak keterlaluan kalau aku kata buat masa sekarang nie politik didahulukan rakyat diketepikan..Berita Utama pun semua pasal politik jer..Kalau ade cerita rakyat eksiden, rakyat kena rompak, rakyat jatuh gaung itu semua dah jadi 2nd best...

Bercerita tentang politik nie tadi aku ade terbaca yang beberapa artis telah sah menjadi ahli sebuah parti politik..Takde benda yang pelik pun..Dia bukan artis pertama yang join parti politik..Dah macam trend plak artis join politik..

Tapi bagi aku artis tak seharusnya secara terbuka mengumumkan parti mana yang disertai aku percaya yang bukan semua peminatnya mempunyai pandangan dari sudut politik yang sama dengan mereka..aku nak share skit pandangan seorang rakan email aku yang aku rasa amat bagus..

Artists should not used their position to influence their fans dalam apa2 segi sekali pun. Mereka should be impartial. Kalu nak masuk PAS ker UMNO ker atau parti berok ker - masuk ler....kenapa nak kena expose diri mereka kepada awam?

Aku sependapat dengan dia..Tindakan sebegini hanya akan membuatkan peminat mereka pecah kepada dua..kena plak yang jenis fanatik..Kalau ikut aku lantak laa, aku minat seseorang artis tu kerana bakat tu dan bukan political view dia..

Korang plak cammana??patut tak korang rasa artis involved dalam politik??Kalau korang jadi artist korang nak reveal tak pihak mana yang korang sokong??

Regards,
-Strider-

19 comments :

  1. kalau sy jadi artis, senyap2 sudah.. dia nak involve tu biarlah sbb diaorang pun rakyat Malaysia kan.. =)

    ReplyDelete
  2. nak masuk,masuk je la..jangan mention dpn khalayak peminat,tak pasal2 peminat lari^^

    ReplyDelete
  3. yelah azlan, join tak de hal. masing2 punya pilihan. tapi kalau heboh2 ni, sbnrnya utk tujuan menaikkan satu2 parti tu. kira ada sebab lah..

    ReplyDelete
  4. tak perlu kot.....cukup 1 bidang sudah.....

    ReplyDelete
  5. Tak arif sgt psl benda2 cmni. hehehe.. umur pun tak bole mengundi lg! haha :D

    ReplyDelete
  6. xtau la nk kata nk sokong ke x..
    sbb hal2 politik ni sy x amik tau sgt..
    huhu..tp tu la..kalo dia join politik mna2 pun xyahla dihebahkan scara terbuka..

    ReplyDelete
  7. kita tgk kalau kat america,dorang nyer artist memang digunakan untuk influence potential voters.contohnya baru baru ni george clooney host dinner untuk group obama,untuk raise fund...
    so,i beg to differ la...sebab aku rasa platform dorang sbg artist boleh digunakan.

    ReplyDelete
  8. Teman setuju sangat... tapi bukan setakat pada celebrity jer... Guru, lecturer, Prof or senang kata public figure patut tak perlu declare dia parti apa... or masuk parti apa... masing2 kan ada pendapat dan pendirian masing2...

    ReplyDelete
  9. mestilah tak nak reveal...sebab sokong parti cap kambing ;)

    ReplyDelete
  10. betul gak tu lan, mungkin in a way.. akan ada peminat yang tak suka. tapi, mcm ko gtau, kalo minat artis tu sbb minat hasil seni dia je, so..takde hal la kot bende ni..nice entry bro! keep it up..btw- dah tgk ke finale HIMYM? whadddupppppppppppppp

    http://aizatbest.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. Aku rasa as a artis..baik pendamkan ajer..macam kes si Sam..ramai kata dia kalah Berita harian kepada Aaron pasal dia sokong BN..ehehhehe

    ReplyDelete
  12. apa khabar bro?apa cerita? :)

    ReplyDelete
  13. artis tak yah kot involve.
    sbb nnt org undi ikut artis plak.
    tp tak kesah lah kalau nk involve. stiap org ada hak.

    ReplyDelete
  14. sekarang ni asyik cerita pasal politik jerrr....jemu dan tak suka!!.

    ReplyDelete
  15. Uikssss lama senyap p bercuti yer bro??

    ReplyDelete
  16. hehe.. no comment.. tapi kalau Una, una akan pilih pemimpin yang betul2 boleh memimpin dengan adil & saksama tak kira lah dia parti apa pun..

    ReplyDelete