Monday, October 29, 2012

My 1st Date

Hye Readers,


Soalan yang ditujukan kepada kat aku di atas tu merupakan hasil dari entry aku "Benda yang JANGAN Ketika 1st Date"..since ade orang yang nak tau hows my 1st date aku pun cerita laa..Its start from a blind date time..

Benda nie jadi time aku sekitar umur 19-20 camtu laa..actually aku baru berhubung dia dalam tempoh seminggu jer..Then aku decide nak jumpa dia kat KLCC on the weekend..time tu KLCC memang tempat budak muda mudi melepak..Pavilion, the curve semua takda lagi rasanya..

Since kat KLCC tu takde apa yang boleh buat so we decide nak pergi tengok wayang jer laa..tapi sebelum tu kitaorg pergi minum dulu sementara tunggu wayang start..One thing yang make me turn off about this girl is dia punya phone..even time tengok wayang pun dia boleh main phone lagi..

Awek tu bukan pakai smart phone so one thing yang dia buat ngan phone tu is sms laa..Mula-mula aku ingatkan dia ade bf dan mungkin melayan boyfriend dia tapi rupanya cousin dia..aku tau cousin dia pun pasal dia tunjuk a few msg yang cousin dia bagi...

Rupanya cousin dia tengah ade masalah dengan geng-geng perempuan dia..biasala, perempuan punya masalah mana laa aku nak tau..yang sini kata lain, yang sana kata lain..tapi almost of the time dia date ngan aku tangan dia tak lepas dari phone..tak tau laa aku bape banyak credit dia habis..hahaha

After that aku contact dia for 2-3 days sebelum aku ignore dia jer..sebenarnya bukan pasal date tu jer yang aku malas nak nak keluar lagi ngan dia tapi ade a few others reason laa..So, itu laa citer 1st date aku dengan phone dia..hahaha

Lepas tu ade jer aku keluar date dengan perempuan yang suka bermain dengan phone nie, especially bila penggunaan smartphone dah meluas..tapi most of them tau balance bila nak berborak dan bila nak check phone for updates...

Regards,
-Strider-

3 comments :

  1. Rasanya, da jadi 'norm' kita skrang ni.. *kot. pegi mana2, handphone mmg tak bole lari. tekan sana, tekan sini.. tgah ada conversation pn cmtu jugak.. eye contact xda.. lekat kat smartphone jaa..

    ReplyDelete
  2. hehehehe... Romeo never die...
    Normally, first date kita nak mengenali kawan kita tu... tapi, kalau asyik dok ber SMS dgn orang lain tu... Nak buat macam manakan... First impression, tak serius la tu nak kenal awak... Hahahahaha...

    ReplyDelete
  3. kalau akak, mesti terasa ati. baru 1st time jumpa dah tak fokus pd kita. yg penting tak hormat sbnrnya.

    akak dgn suami pun ada rule sndiri utk guna hp & komputer ni. takmo ada yg rasa terasing.

    ReplyDelete