Monday, October 15, 2012

Video Terakhir Amanda Todd

Hye Readers,

Aku nak bawak sedikit story mengenai Amanda Todd iaitu seorang gadis dari Kanada yang membunuh diri akibat tidak tahan dengan dirinya yang sering dibuli secara online dan offline.Bermula dari aksi "flashing" buah dada di webcam hidup remaja ini terus menjadi malang apabila diugut dan sering diejek oleh rakan-rakan..

Video kat bawah nie merupakan satu video terakhir Amanda Todd dan dia menceritakan apa yang terjadi padany sebelum dia mengambil tindakan untuk membunuh diri.


Terdapat debat tidak rasmi secara online di twitter serta youtube sendiri tentang kes Amanda Todd nie..Ada yang berpendapat kita tak seharusnya bersimpati kena ia mungkin menggalakan remaja diluar sana mengambil tindakan yang sama seperti Amanda jika dibuli..

Pendapat aku sendiri ialah aku bersimpati dengan kisah dan pengalaman yang dilalui oleh Amanda tetapi tidak pada tindakannya yang membunuh diri tu..Bagi aku tindakan itu tetap salah dan satu tindakan yang tak wajar..

Apa pula pendapat korang??

Regards,
-Strider-

6 comments :

  1. ohh shuutttt xkan sampai bunuh diri..tp myb dye da mmg tertekan sgt kot..so for me x patut laa..dye sepatut kena ade org yg bg semangat.

    ReplyDelete
  2. pendapat.. bertindak ikut kewarasan diri.. sbb sikit tak pasal2 kena mcm2 kan.. yg buli pun berpada-pada lah

    ReplyDelete
  3. diharap masalah/isu seumpama ini tidak berlaku di ngra kita.
    cegah sblm ianya berleluasa.

    ReplyDelete
  4. Kesian gila ohh. Umm, mmg lah tindakan dia salah, tapi kan dia kata semua org dah benci dia. Kesiannyaa. Tapi, mmg sepatutnya dia takperlu bunuh diri, tapi nak buat cemana, benda dah jadi. R.I.P

    ReplyDelete
  5. Some really interesting points you have written. Aided me a lot, just what I was looking for : D.

    ReplyDelete