Monday, October 1, 2012

Susu Rosak Salah Siapa??

Hye Readers,


Baru-baru terjadi lagi sekali kes budak-budak yang mengalami keracunan makanan selepas minum susu yang diberi percuma dekat sekolah..As usual bila benda-benda macam nie terjadi banyak laa kes salah menyalah..si A salahkan si B, dan si B plak salahkan si C dan begitulah berterusnya sampai Z

Sebagai parents mereka berhak untuk tau siapa yang bersalah dalam hal nie..Bagi yang tak ada anak macam aku nie benda tu aku letak sebagai no 2..Yang penting adalah untuk kita find solution supaya kes-kes macam nie tak terjadi kat anak aku..

Dulu aku pun minum susu percuma gak time sekolah tapi takde laa sampai jadi kes-kes macam nie..takde pun jadi kes-kes keracunan makanan free nie..pada pendapat aku yang tak seberapa nie mungkin cara yang terbaik untuk menyalurkan minuman percuma nie adalah melalui teknikbagi terus dalam cup..

Aku tak tahu laa korang pernah alami tak tapi zaman aku sekolah dulu ade lori "Milo" yang datang dan terus beri minuman percuma kepada pelajar..Mungkin cara itu lebih berkesan sebab air yang diberikan adalah fresh dan tak disimpan dengan lama...

Aku sure pihak berwajib mesti sedang merangka satu kaedah kes macam nie tak berulang lagi..

Regards,
-Strider-

8 comments :

  1. teringat jugak dulu.. siap kat susu tulis nilai-nilai murni lagi.. skrg tak tahulah macam mana

    ReplyDelete
  2. salah vendor la kan..
    betul gak cdgn azlan tu, bagi terus.

    *suka betul kalau dpt minuman dari lori Milo tu. mmg tak cukup rasanya! teringat smpai skrg.

    ReplyDelete
  3. perlu tingkatkan keprihatinan...
    hmmmmm

    ReplyDelete
  4. Ni berlaku bila pemantauan kurang bro...

    ReplyDelete
  5. hmmm biasa laa..kalo xmoh mengaku salah... dia tolak dia...dia tolak dia...

    ReplyDelete
  6. Anak aku pun kena pasal susu 1 malaysia...

    ReplyDelete
  7. cara penyimpanan mungkin salah satu punca..tp teringat dulu susu simpan kat bilik pengetua bru edar kat budak2..kekadang berbulan2..takla plak sakit2...kualiti pembuatan pun boleh gak..tak taula..

    ReplyDelete