Wednesday, October 24, 2012

Illuminati(Part 4): Sejarah Asal Usul Horus dan "All Seeing Eye"

Hye Readers,
All Seeing Eye
Bila aku check balik label Illuminati baru aku terperasan aku pernah kata nak cerita pasal Horus atau "all seeing eye" yang selalu dikaitkan ngan Illuminati nie...So bile aku check balik kat dalam PC rupanya infonya masih aku simpan cuma tak pernah nak siapkan entry jer..hehe..
Horus

So meh sini aku cerita skit pasal all seeing eye nie yang selalu digunakan dalam simbol illuminati nie..All seeing eye nie berasal daripada Horus..Siapa Horus tu???Dia katakan tuhan matahari pada 3000 sebelum Masihi..

Kisah Horus bermula apabila bapanya iaitu Horisis dibunuh oleh abangnya sendiri yang bernama Set, selepas itu Horus bertempur hebat dengan abangnya bagi mendapatkan takhta mesir sehingga mencederakan salah satu daripada matanya..

Selepas mendapat kemenangan dari peperangan itu Horus mula dikenali sebagai "Tuhan Bermata Satu"..Dia akhirnya bergabung dengan Ra(matahari) untuk menjadi Ra-Horakhty iaitu pemerintah seluruh Mesir..Semenjak itu Ra Horakty dianggap tuhan yang satu oleh rakyat Mesir

Tuhan-tuhan lain dianggap sebagai sebahagian dari Ra Horakhty dan dari itu tuhan bermata satu ini juga dikenali sebagai "anak tuhan" "cahaya dunia"  dan "pemerintah segalanya"

So itu laa serba sedikit asal usul tuhan bermata satu nie..Ramai orang mula menyedari kehadiran "all seeing eye" nie tanpa mengetahui mana asal usulnya..untuk mengetahui lebih pasal Horus nie korang bleh check wikepedia (Klik Sini).

p/s: masih memikir kisah date yang mana aku nak cerita..haha

Regards,
-Strider-

Entry Sebelum Ini

Part 1  - Sejarah Illuminati

9 comments :

  1. ayah ada beli buku pasal ni.. tp tak baca pun lagi..

    punya banyak first dia.. ish2

    ReplyDelete
  2. Byk jugak yg azlan tau ya.
    Akak baru beli buku psl yahudi & illuminati ni..blm baca lg. Byk tau pun dari blog azlan lah.

    ReplyDelete
  3. saya beum pernah taw pasal ni hehe tp tq sharing now da taw sikit ;)

    anywy ^^selamat hari raya aidil adha ^^

    ReplyDelete
  4. wahhhh, dasat ar lan.. lengkap btol info psl iluminati ni kan.. tapi walau camne bnyk pn unsur2 ni, n bg aku - kita sbgai umat islam, tak perlu nk amik runsing sgt..yg penting, kita betulkan diri kita sendiri, ikut ajaran yg sebetulnya.. insya Allah, tak kemana iluminati ni.. sama-sama la kita ye..

    salam Aidiladha, maaf zahir& batin

    ReplyDelete
  5. all i know is...Malaysians sgt "obses" with iluminati ni.......=.=

    ReplyDelete