Tuesday, May 31, 2016

#1484 - Conjuring 2 Lebih Seram

Hye Readers,

Selepas kejayaan dalam filem Conjuring yang ditayangkan pada 2013, peminat filem seram pasti menantikan sekuel kedua filem tersebut yang akan ditayangkan pada 9hb Jun 2016. Filem sekuel terbaru ini masih berdasarkan kes sebenar yang dalam fail Ed dan Lorraine Warren.

Filem Conjuring 2 ini mengisahkan Ed dan Lorraine Warren yang terbang ke London bagi membantu seorang ibu tunggal menyelesaikan misteri anaknya yang dirasuk makhluk halus. Walaupun hanya seorang daripada anaknya Janet 11, yang diganggu makhluk halus namun seluruh anggota keluarganya menderita akibat daripada kes ini.

Antara gangguan yang diterima oleh Janet ialah apabila dia secara tiba tiba sedar yang badanya terapung. Selain daripada Janet, adik beradiknya yang lain juga seperti Margaret, 12 tahun, Johnny, 10 tahun, and Billy, 7 tahun turut mengalami gangguan namun kebanyakkanya berbentuk bunyi bunyian.

Sebenarnya ada beberapa lagi babak yang dianggap menarik dan ianya tunjukkan melalui trailer filem tersebut. Memandangkan bukan semua yang membaca ini merupakan peminat cerita seram jadi aku memberi pilihan kepada korang. Kalau nak tengok sipnosis filem tersebut atau nak tahu part mana yang seram korang boleh (klik sini)

Regards,
-Stider-

1 comment :

  1. Wahh mcm best ni... tak dpt layan kat wayang sbb tak de siapa nk temankan... family sure takut ni huhu... layan kat astro first jelah.. thanks sharing... teringin nk tonton juga nanti... :)

    ReplyDelete