Tuesday, February 4, 2014

#1350 - Striderbuzz Q&A

Hye Readers,


Sebelum aku bercuti haritu, aku ade buat satu entry pasal anniversary blog aku dan akan menjawab apa juga soalan pasal diri supaya korang lebih mengenali penulis ini dengan lebih dekat (macam poyo jer ayat). Oleh yang demikian ini antara beberapa soalan yang korang tanya kat aku.

Mana datangnya Stridebuzz tu?
- Nama Strider tu datang datang dari sebuah watak dalam cerita Lord of The Ring (Fellowship of The Ring) dimana watak Aragorn menggunakan nama Strider sebagai nama samaran. Buzz tu pulak datang ilham dari rancangan E Buzz, dimana ia membawa berita berita sensasi dari dunia hiburan.

Boleh kupaskan sikit apa dia Striderbuzz ini?
- Idea awal striderbuzz ini adalah untuk membawa berita-berita yang terdapat di dalam dan luar negara. Tapi berkat pandangan dan nasihat dari blogger-blogger yang lebih senior saya jadikan Striderbuzz sebagai satu platform untuk saya meluahkan pendapat peribadi saya mengenai sesuatu berita yang dilaporkan bagi mengelakkan wujudnya entry plagiat. Tapi sekali sekala saya selit juga beberapa entry yang bersifat motivasi dan tips-tips remaja berdasarkan apa yang saya baca atau pengalaman orang di sekeliling saya.

Soalan: Berapa umur Strider
- Saya dilahirkan pada 1984 dan sekarang umur saya dah mencecah 30 tahun.

Adakah Strider sudah berkhawin.
- Saya masih lagi pemegang status bachelor (bujang)

Strider ada berapa orang anak?
- Disebabkan saya masih belum berkhawin saya masih belum mempunyai anak tetapi mempunyai ramai anak buah.

Bila Strider nak upload gambar pemilik blog ini?
- Untuk entry ini saya upload sekeping gambar saya yang tak berapa nak kacak ni.

Bila nak start buat entry bersifat peribadi?
- Sebenarnya bukan tak nak buat tapi tak ada benda yang menarik dalam hidup ini yang boleh dikongsikan bersama..hehe.. Tapi Insyallah, lepas ni kalau tergerak hati nak tulis, mungkin aku akan tulis terus.

Bulan berapa start blog?
- Saya start blogging pada January 2011

So itu laa, serba sedikit mengenai diri aku yang biasa-biasa ini. Walaupun aku dah hampir 3 tahun blog tapi aku rasa masih banyak benda yang aku boleh belajar dalam dunia blogging ni. Aku tak nafikan yang aku pernah terpikir nak stop blogging lepas setahun  (lepas target aku) tapi bila pikir balik rasa macam sayang pulak nak tinggalkan.

Regards,
-Strider-

47 comments :

  1. alamak, terlepas pulak entri bertanya soalan tu... bila mau ngeteh? hahahaa!

    ReplyDelete
  2. haa itu dia tuan tanah nak soroak akhirnya termuncul pula

    ReplyDelete
  3. jodoh ada usah risau kata oranglah..

    ReplyDelete
  4. ouh!ouh!ouh!niesa xlayan cerita lord of the ring sbb tu xtau watak strider ni..hihi.. omai!dh 30 dh ke?mcm x je..jgn prasan pulak..haha..mcm dh sll je tgk muka stider kat IG..mcm mne tu?niesa menantikan entry2 menarik kehidupan blogger strider ni..jeng!jeng!jeng! ;)

    ReplyDelete
  5. terbaik la..mendekatla gi diri kita dgn pembaca setia kita..hmm rase nak buat juga la mcm nie.. boleh ke..??

    ReplyDelete
  6. Aku nak tanya ni......nape ko dah gemokkkkkk haaaaaa??? hehehe

    ReplyDelete
  7. salam. wahhh..menarik sungguh entry ini dan sy tertarik hee ^_^

    ReplyDelete
  8. Ohhh akhirnya tahulah jugak kan serba sedikit pasal Striderbuzz ni..hehe :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..kalau nak tau lebih lanjut pun boleh di explain..hahaha..

      Delete
  9. fae jalan2 petang kat sini hehe buzzzz *bunyi bee*

    ReplyDelete
  10. Itu orang tanya dah kahwin ke belum..
    Orang tak tanya dah ada teman istimewa ke belum...
    Mesti lain jawapannya tuh.. Hehehe >.<

    ReplyDelete
  11. wahh ,, entry yang jujur setleah 3 tahun berblogging. hehehe =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama-sama..ehhh, selama 3 tahun nie pun saya tak tipu meyh...hehehehe

      Delete
  12. salam perkenalan dari acik..baru tahu serba sedikit tentang pemilik blog

    Luangkan sedikit masa untuk vote blog acik yang tercalon bagi favorite lifestyle blog Cara vote di sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam acik..hehehe..aku dah vote ko utk ketegori lifestyle blog..insyallah nanti kalau ade masa aku tolong promote sekali...

      Delete
  13. sekian terima kasih kepada yang bertanya...buat yang bujang lagi di luar sana boleh la hantar borang di kaunter pertanyaan ye...huhuhu....jgn marah aaa....SA ada adik bongsu yang single...nak kenal x? heheheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang yg nak menguruskan kaunter tu belum jumpa lagi..hehehe..owh, SA ade adik bongsu ke??kalau nak kenalkan saya tak menolak..hehehe

      Delete
  14. Teruskan...salam blogging..semoga kita menjadi rakan blogger yang baik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama sama abg din..itu juga yang saya harapkan..hehehe

      Delete
  15. banyak gak soalan dah di jawab tuh ... ehemm , muda lagi bro ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yerp sis..sy memang masih muda..masih bergetah gituu..hahahaha

      Delete
  16. Ooo...ok sekarang dah kenal sikit-sikit...nway keep learning & blogging k..

    ReplyDelete
  17. hohoo hello striderbuzz~
    wah you're just a few months younger than meh, sblm nih aku ingatkan ko 27-28 gitu... pe rahsia awet muda ko nih? heheh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..yer ke aku nampak muda??rahsianya buat jer diri macam masih muda..hahaha

      Delete
  18. Teruskan berblogging Strider.. aku salah seorng peminat blog striderbuzz ini & aku pun suka juga panggil ko Strider, sbb lebih feel pulak ukhwah berblogging ni hehee..
    T kasih diatas perkenalan & silaturrahim. Semoga terus sukses.. aamiin.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kerana membaca tuan..semoga kita terus sukses bersama..hehehe

      Delete
  19. hehehehe... nak selitkan komen...
    1. Handsome jugak...
    2. Promote diri nampak... :d, boleh la sharekan kat blog borang application utk jadi calon...
    3. Nie kat dah start entry bersifat peribadi... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...kalau aku tak promote sape lagi nak promote diri aku??hahaha..xde laa bro, sbb jarang buat tu yang sekali buat cerita jer semua..anyway thanks for the compliment..hehe

      Delete
  20. wahh.. rjinnya buat Q&A.. hehe. lama tak singgah sini.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks liza..xde laa rajin sangat tapi xde idea..hehehe..ini pun nak 3-4 hari tak update..hehe

      Delete
  21. Salam Lan...
    Dah lama juga blogging... sayang kalau dihentikan... teruskan jer walau update sikit2.. :D
    wohoo... dah kenal dah... bookmark.. nanti jumpa kat luar kita terjah yerr... :D

    ReplyDelete
  22. baru kenal sikit... lepas ni trserempak kat kg baru baru boleh cam :)

    ReplyDelete
  23. yesza...adik bongsu tu si kudut...ahhahahaha....

    ReplyDelete
  24. hihi. bila lg nak buat Q&A?
    nak tanya soklan lain ni. mihmih

    ReplyDelete
  25. Bgus taaruf tu.. Sekurg2nya.org dh knal.. Sma umur dgn en.somi sy rupanya...

    ReplyDelete
  26. ehh ada ke entri tanya2 soalan? alamakk terlepas.. boleh tanya lagi tak? hihi.. rasanya 1st time nih dpt tgk jelas muka tuan blog..haha.. bagus jugak ada entri soal jawab camni..

    psstt.. walau siapa pun anda, sy mmg kenal cara awk yg slalu singgah komen mesti letak

    Regards,
    -Strider-

    haha.. kan... :)

    ReplyDelete
  27. Adakah anda memerlukan pinjaman untuk memulakan perniagaan? Ia mengambil
    pinjaman untuk membayar bil-bil anda? Pada masa ini kami tawarkan
    pinjaman pendidikan, pinjaman perniagaan, pinjaman rumah, pinjaman pertanian,
    pinjaman peribadi, pinjaman kereta, dan lain-lain Jika anda perlu
    menyatakan minat anda ke atas pinjaman, supaya kita boleh
    menghantar maklumat lanjut kepada anda.
    Hubungi kami melalui e-mel: sandradonaldloancompany@gmail.com.
    Terima kasih
    +1 951 703 6414

    ReplyDelete