Sunday, June 29, 2014

#1441 - Bazar Ramadhan

Hye Readers,

Last week memang menjadi minggu yang sibuk untuk aku. Nak BW pun sekejap-sekejap jer.Tapi takpe laaa, asalkan ade yang rindu nak baca entry aku ini pun aku dah happy...hehehe.So ketika korang membaca entry ini bulan  ramadhan sudah pun bermula dan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan.



Selain daripada berpuasa adda 2 event yang selalu trending bulan puasa ini. Pertama ialah ibadah puasa itu sendiri dan kedua ialah benda yang aku nak cerita ini iaitu bazar ramadhan. Bazar ramadhan nie sebenarnya paling popular di bulan ramadhan sebab walaupun orang tu puasa atau tidak, bazar jugak akan dicari pabila waktu tiba.

Seingat aku dekat area rumah aku ada 2 bazar yang boleh di katakan lejen kat kampung baru ini. Satubertempat di Jalan Muda Musa (Pintu Gerbang) dan satu lagi bertempat di jalan Raja Alang (RA).Ada jugak yang berpendapat yang harga makanan di  Bazar RA agak mahal sedikit dari dahulu.Mungkin disesabkan namanya yang sudah popular atau barang mentah yang makin mahal.



Jadi apa kata korang share bazar ramadhan di mana saja anda tahu sekitar kuala lumpu dan luar KL, supaya kawan-kawan yang lain boleh singgah kesana kalau ada kesempatan.Kalau boleh nyatakan lokasi bazar tersebut dan apa makanan yang famous atau sedang meningkat naik supaya kawn-kawan kita ada choice yang lain bila berkunjung ke sasana.

So jangan lupa laa comment nanti satu bazar kegemaran anda dan kalau boleh apa yang best kat bazar tu. In few days aku akan shortlisted bazar tu dalam satu entry supaya senang kalau ada sesiapa yang rasa nak bertukar angin ke bazar yang lain.

Regards,
-Strider-

29 comments :

  1. Sy suka pergi kat area aeon wangsa maju sbb suka beli taufu fah je... Kt situ jeyg sedap..

    ReplyDelete
  2. sis bazaar dapur jer . dah bertahun tak membeli di bazaar ramadhan ...

    ReplyDelete
  3. Hadoiii... nak komen pasal bazar ni.... area Ampang kemain jauh bazar dari rumah..... transport takde... hiks ! lari topik ke ni... huawawawa

    ReplyDelete
  4. memang rambang mata la jawabnya nanti

    ReplyDelete
  5. Alamak Lan, x boleh nk kongsilah mana bazar yg best sbb setiap thn mesti berbuka d masjid. Klau ke bazar tu cepat lapar pastu semua mknan yg ada nk beli semua nampak sedap. Dh bertahun rasanya x pegi :-)

    ReplyDelete
  6. bazar ramadhan ni dah mcm benda rare... so, bila sampai masanya confirm ramai yg pergi...sekadar nak rasa kemeriahannya.

    ReplyDelete
  7. Saya pernah buat dengan isteri jelajah bazaar ramadan ... hoho .... tapi belah2 utara ni la .. dari kecik sampai ke besar.

    ReplyDelete
  8. Dulu masa bujang aku slalu juga kat RA tu.. mmg legend & dari dulu lagi ramai org. Skrng dah lama juga aku tak singgah sana. Pasti banyak yg dah berubah... Salam Ramadhan bro Strider. Selamat menjalani ibadah puasa... :) :)

    ReplyDelete
  9. - Desa Pandan - Murtabak dan popia basah, que panjang gila.
    - Tasik Permaisuri - Panjang gila bazaar ni.
    - Dekat MPAJ dan Bomba Ampang - Banyak bakar2..ayam, ikan, kambing..
    - Dekat bukit Ampang - Besar sampai tak larat nak jalan.

    ReplyDelete
  10. Ramainya ... mesti ada banyak jenis juadah.. selamat menyambut bulan ramadhan

    ReplyDelete
  11. Salam Dua Ramadhan Strider. My favorite Bazaar of courselah around my house area, especially murtabak istimewa dia plus manggo juice. Ini menu wajib kita orang. Nway Bazzar RA & pintu Gebang tu memang crowded. So everytime pass by, memang tak singgah punya. Susah nak parking...

    ReplyDelete
  12. belum lagi menjejakkan kaki ke bazar untuk tahun nie..

    ReplyDelete
  13. salam :))

    hmm..belum jejakkan kaki ke mana-mana bazar lagi huhu takda kawan..berbuka pun sorang+...sedihh haihh hahahaha
    btw salam ramadhan ^_^

    ReplyDelete
  14. p.s terlupa heee

    menabung promoted content :))

    ReplyDelete
  15. Belum sempat lagi ke bazar ramadhan...
    ramainya org kat situ..

    ReplyDelete
  16. Tahun nie teman nak meminimakan kunjungan ke bazar Ramadhan atau PARAM nie... Setakat nie, masih success lagi... RM0 spend kat bazar ramadhan... harap-harap teman dapat bertahan hingga ke hujung ramadhan...

    ReplyDelete
  17. bazar kat rumah saya tu ada la..nak kata femes tu xpun..tapi setiap kali ramadhan menu best kat bazar tu Gulai Batang Pisang. Menangis kalau makan. Haha

    ReplyDelete
  18. saya jarang pergi ke bazar ramadhan... hehe... tapi kalau dekat shah alam semestinya bazar ramadhan stadium shah alam yang paling femes....

    ReplyDelete
  19. Saya bazaar ketung ketang kat dapur..hihi anak2 kecik lagi :D

    ReplyDelete
  20. First puasa, pegi bazar ramadhan kat Taman Medan PJ... Normally dalam dua minggu awal puasa je rajin pi bazar, lepas tu memang jarang2... :)

    ReplyDelete
  21. husna kalau kat rumah memang payah nak ke bazaar..
    teringat dduk rumah sewa dlu, stiap hari singgah.. kdg sbb malas masak, dan kadang2 tu sbb saja nak jalan2 ptg..:p

    ReplyDelete
  22. Seingat aku dah 3 tahun aku tak gi bazar ramadhan... bukan nyer apa...aku maleh nak bersesak-sesak nak beli makanan... lagipun cheq eem mmg dah sedap....ekekeke.. kalau tersalah beli kat bazar ni kadang2 byk jugak kes food poisoning... tu yg aku tak gemar tuuu...ekekekeke.. :D

    ReplyDelete
  23. Akak x berpeluang lg nak pi mana2 bazaar ramadhan..selesa buat sendiri dari beli...

    ReplyDelete
  24. mak aiii... berasakkk...! tak sanggup ahh...

    ReplyDelete
  25. Utk ramadhan kali ni xmasuk bazaar lagi, tapi rasanya mana2 bazaar pun mesti meriah, macam2 ada......;-)

    ReplyDelete
  26. Belum pernah lg pegi KL masa bulan puasa, so tiada experience pegi bazaar kat sana. huhu. Harap someday dapat berpuasa kat tempat lain, so boleh pegi bazaar semua tempat..hehe. Selamat berpuasa!!

    ReplyDelete
  27. raamainyaaaaa...seronok kanpergi bazar..macam2 ada..tp kne kawal nafsu

    ReplyDelete
  28. kalau termasuk bazar semua benda nk beli tp thn ni tak masuk bazar pun.. fuhhh

    ReplyDelete
  29. Singgah sambil menabung Old Town White Coffee disini...

    ReplyDelete