Wednesday, June 11, 2014

#1431 - Movie Review : Blended

Hye Readers,



First of all terima kasih kepada pihak Nuffnang yang memberikan aku 2 keping ticket untuk preview screening filem Blended yang bertempat di TGV One Utama semalam. Where do i start? best..best dan sangat best sebenarnya cerita ini. 

Basically cerita ini mengisahkan Jim yang merupakan seorang duda anak tiga (semua perempuan) dan Lauren seorang janda anak dua (semua lelaki) yang jatuh cinta secara tak sengaja ketika sedang bercuti dengan keluarga masing-masing di Afrika Selatan.

Cerita ini sangat kelakar dari permulaan cerita sehingga habis sampaikan aku pun krem mulut sebab ketawa sambil mengunyah pop-corn. Walaupun cerita ini merupakan cerita komedi namun cerita ini mempunyai pengajaran yang tersendiri especially kepada single parent dan semua parent diluar sana.

Konsep kekeluargaan menjadi elemen utama cerita ini walaupun pada awalnya aku menganggap bahawa elemen cinta akan menjadi elemen utama. Pendek kata cerita ini mengisahkan bagaimana 2 keluarga ini "blended" dan akhirnya menjadi satu family yang bahagia.

Walaupun aku anggap cerita ini best dan sangat kelakar namun aku harus nasihatkan yang viewers desecration is advised kerana terdapat beberapa lawak/scene dirty jokes dalam filem ini. Namun bagi aku ia adalah perkara biasa bagi adult viewers.

So far, aku rasa movie ini merupakan antara movie romantic comedy yang terbaik aku pernah tengok dan aku amat sarankan korang tengok dekat wayang.Untuk movie ini rating yang aku berikan ialah 9/10 dan sebenarnya aku sanggup untuk membayar tiket dan meyaksikannya filem ini buat kali kedua.

Regards,
-Strider-

19 comments :

  1. Movie ni macam best je... komedi kekeluargaan dan romantic... full set yang nrl suka... tapi kena tengok tanpa anak lah nampaknya... :)

    ReplyDelete
  2. Tinggi rating yang ko bagi tu... mesti best... ada masa nanti, teman pegi menonton movie nie... :)

    ReplyDelete
  3. aaaa bestnyaa. baru nak pergi tengok esok :)

    ReplyDelete
  4. lelaki ni mmg sesuai pegang watak klaka..kena tgk ni sbb niesa peminat cerita comedy romantic..hahaha..

    menabung volkswagen...

    ReplyDelete
  5. Plot movie-movie lakonan Adam Sandler ni kebanyakan dah jadi easily predictable. Mungkin Hollywood main jalan selamat, so recycle balik idea sebelum-sebelum ni kot. Hehe

    ReplyDelete
  6. haihh bestnya dapat tiket free. hihi.. :) dah cerita pon boleh tahan.

    ReplyDelete
  7. Ehem ehem dpt 2 tiket tu x hajak Jm pun opssss tiba2 plak kan
    Baca dari review ni mcm best je then x sesuai utk under age lah kan klau camtu boleh la terjah nanti nk tiket murah pegi ladies night

    ReplyDelete
  8. Best sgt ke Lan cerita ni? Nak tengokkk aa

    ReplyDelete
  9. Best juga menonton dgn pasangan movie mcm ni kan.. taklah terlalu jiwang & tak terlalu tension.. lite je.. Thanks sharing bro Strider.. :)

    ReplyDelete
  10. Adam Sandler's movie is funny!

    ReplyDelete
  11. Okeh2..nak ajak sapa yg sudi teman akak tgok cite ni...

    ReplyDelete
  12. tak minat cerita mcm ni. how to train your dragon 2 lagi best. :P

    ReplyDelete
  13. Lama dh tak layan movie omputih..

    ReplyDelete
  14. sy x berapa minat pelakon ni.. tp sy suke drew barrymore!!

    ReplyDelete
  15. Macam best gila plak baca reviewnya..Sampai 9/10 tue... xD Nak tengok juga arr.

    ReplyDelete
  16. salam. macam best pulak movie tu..

    ReplyDelete
  17. xtengok lg.. kena tgk gak sebelum puasa ni. hehee

    ReplyDelete