Thursday, January 26, 2012

Share: Video Clip Lagu Cinta Terbaik

Hye Readers,


Kali ini aku nak share ngan korang video clip lagu cinta antara yang terbaik baik bagi aku..Dia dipopularkan oleh Micheal Wong (Guan Liang) seorang rakyat Malaysia yang mencipta nama di Taiwan...Lagu nie popular dikeluarkan pada Januari 2005 dan aku sendiri dah dengar lagi nie kalau tak silap aku sejak tahun 2007..

Tong Hua (Fairy Tale) nie mengisahkan tentang seorang lelaki yang belajar nak main piano dari kawanya...Perhubungan mereka makin rapat dan tanpa mereka sedar mereka dah fall in love..Aku tak tau ape masalah perempuan nie tapi dalam video clip nie nampak dia macam berpenyakit..

Perempuan nie jatuh rebah pada saat akhir mamat nie nak buat persembahan dan tak dapat nak lihat persembahan mamat dia..namun dia meminta agar dia boleh mendengarnya melalui telefon..Mamat nie tak nak mengecewakan dia dan menunaikan harsat perempuan yang dia sayang tu..

Part yang sedih ngam2 je mamat nie abis main piano, perempuan tu pun mati di hospital...tak sempat hero nie nak gi jumpa dia..sob..sob..Pendek kata kalau tak paham korang tengok video clip Kerispatih (Demi Cinta) sebab video clip  dan meaning lagu tu tu sebijik macam lagu nie..

Ade yang kata Kerispatih tiru lagu nie tapi aku tatau laa..tapi kalau ikut originality memang lagu nie yang keluar dulu..English version lagi nie takde yang asli so kalau korang search kat Youtube macam2 version keluar tapi maksud still sama lg..

So itu je skit info yang aku nak share ngan korang..Aku takde laa kata ia terbaik tapi dia antara yang terbaik pernah aku tonton..hehehe..Korang plak ade video clip lagu cinta yang korang rasa terbaik??meh share ngan ngan aku tajuknya..hehe..kalau nak sertakan dengan link pun xpe tapi tak perlu laa diaktifkan link tu...

Nota: Aliff Satar pun pernah nyanyikan lagu ini dalam bahasa melayu..kalau tak silap aku tajuk dia "Arjuna Cinta"

Regards,
-Strider-

13 comments :

  1. best ke bro..tak bleh tengok la tenet slow sangat..haha

    ReplyDelete
  2. sobs...sedihnya..sedap lagu nie..=) touching jap...

    ReplyDelete
  3. @Ym.Bundle [Blog.Sampah]
    bagi aku kalau tengah mood cintan2 best laa..hehehe..takpe..nanti internet dah lako ko tgk laa..nak komen pun tatau sebab selera lain-lain..hehehe :)

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  4. best la lagu nie=)eer..boleh je...llalaa..saya dah jawab pertnyaan awak tu..

    ReplyDelete
  5. tak reti main piano,tapi teringin tu ada..heheee

    ReplyDelete
  6. saya ingat masa tahun 2010... sy belajar main korus lagu ni guna kibod.. mmg sedih pun... sgt sedih lah senang citer. dn lagu ni pun sgt best.. thx strider.. sbb ingatkan kmbali lagu ni .. nk jadikan ringtone lah.. miss tis song so much...

    ReplyDelete
  7. omg.. terkeluar air mata dgr balik.
    mmg sedih... plus liza fhm kan lirik tu. so agak sedih lah.. huhuhu

    ReplyDelete
  8. kerispatih VC tu memang i like... tapi x tau plak cilok from this song...
    sedey kan? cinta x harus memiliki...
    kan kan?

    ReplyDelete
  9. @nasha sanza
    sediakan tisu banyak2...hahaha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  10. @Woofer Storm
    sama la kita bro..jom masuk kelas sama2..tapi nak cari cikgu macam dalam vc tu..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  11. @Alieza Dayasari
    wah..mesti syahdukan bila tau main guna keyboard..hehehe..kalau paham meaning lagi nie memang lagi sedih..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  12. @LidiaSuraya
    xde official yang kerispatih tu cilok kak tapi sebab meaning lagu tu dan vc dia seaakan sama tu yang orang budget dorang cilok..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  13. hahahahahha..tu lagu legend saya wif arjuna..hahahaha..
    i like that song very much...hahahahahahahahahahahaha=]

    ReplyDelete