Friday, January 6, 2012

Gadis Meterialistik Meningkat Sebanyak 10%

Hye Readers,


Hari ini aku nak share ngan korang berita dari negara china..Wanita di negara China (bukan cina dekat Malaysia nie ye) di anggap antara golongan perempun yang meterialistik..

Ini sebab 80% daripada 50,383 orang yang ditemuramah berkata mereka memerlukan lelaki yang bergaji lebih kurang 4,000 yuan (RM2,047) untuk memulakan perhubungan..tapi bagi aku compare dengan jumlah rakyat dia yang berbilion jumlah survey sebanyak 50K tu dianggap masih kecil..

Walaubagaimanapun kalau dibandingkan dengan survey pada 2010 jumlah itu telah meningkat sebanyak 10 peratus..Mungkin ramai yang kena temuramah tu dekat bandar so that demand dia agak tinggi dari mereka yang tinggal di kampung..

Sebenarnya isu meterialistik ini sangat subjektif..bergantung kepada pendapat masing-masing..ade wanita yang memerlukan sedikit insuran supaya mereka tidak perlu hidup susah jika ditinggalkan dikemudian hari..ade juga yang berpendapat tak perlu mempunyai lelaki yang kaya tapi kurang kasih sayang..

So terpulang laa kepada kita untuk membuat pilihan...tapi yang penting kebahagian itu perlu ditentukan oleh kita dan bukanya faktor-faktor lain..tak guna ade harta berjuta tapi kawin-cerai sampai 10 kali..Oleh itu pilihan ditangan kita..buat laa pilihan yang bijak mengikut keadaan.hehehe :)

Regards,
-Strider-

3 comments :

  1. susah gak jd org berharta, tak pasti pasangan suka sbb harta atau ikhlas sbb dirinya.

    ReplyDelete
  2. setakat ni jat x materialistik lg.hihi. apa2 yg jat nak,xdelah nk mintak2 kat dia. beli pkai duit sndiri je.

    ReplyDelete
  3. KAT MALAYSIA PUN YANG METERIALISTIK NI RASANYA PERATUSNYA LEBIH RAMAI..HEHEEH

    ReplyDelete