Sunday, January 1, 2012

Twitter Crash Pada Malam New Year

Hye Readers,


Aku mulakan entry tahun baru nie dengan citer pasal tahun baru jugak..bagi sesapa yang ade account twitter aku sebenarnya aku try anta tweet dari Bukit Bintang smalam..aku jugak try untuk reply balik beberapa wish yang aku dapat tapi tak lepas..

Rupanya twitter mengalami gangguan teknikal pada malam tahun baru atau kita bleh kata application dia crash sekejap...ini kerana mereka tak menjangka yang begitu ramai orang menggunakan twitter pasa malam tersebut..

Mereka mula menjangka program tu akan crash apabila Jepun start menyambut tahun baru iaitu sejam lebih awal dari kita..ia juga mencipta rekod apabila sebanyak 16,197 tweet direkod dalam masa sesaat..pergh..banyak giler tu...

Namun keadaan kembali sediakala selepas beberapa jam dan ade gak twitterian yang melawak dengan tweet berbunyi "Azam tahun baru twitter ialah pastikan mereka tidak over capasity tahun depan"

Sumber: Daily Mail

Regards,
-Strider-

4 comments :

  1. huhu..malam new year i tweet x sampai 5 pun sbb busy with my real life...LoL :P

    ReplyDelete
  2. streamyx pun crash..sekejap2 ja dpt online semalam. huhu. btw, happy new year!!!! ^^

    ReplyDelete