Thursday, March 28, 2013

#1111 - Ucapan Terima Kasih

Hye Readers,

Pinjam Gambar Comel nie dari Google

Cantik pulak nombor posting aku kali ini...hehehe, By the way aku nak ucap terima kasih kepada semua blogger sama ada baru atau yang dah lama connect dengan blog ini kerana memberi semangat kepada aku untuk terus menulis...Lately aku jarang update bukan sebab tiada mood lebih kepada tiada masa lapang...

Hari ini aku nak cerita secara general pasal ucapan terima kasih...Ucapan 2 patah perkataan ini nak simple tapi sebenarnya memberi makna yang besar kepada penerimanya...Berapa ramai di antara masyarakat kita yang kerap mengucapkan terima kasih?

Secara jujurnya aku jenis yang mengamal ucapan terima kasih walaupun ade kadang kala aku terlupa untuk  mengucapkan ucapan tersebut..Ini kerana pada pendapat aku jika kita mengucapkan terima kasih kita akan mendapat layanan yang lebih ikhlas dari orang yang menerimanya..

Jadi hari ini marilah kita ucapkan terima kasih kepada waiter, peniaga, abg polis, security guard, or sesiapa sahaja yang kita juga...Oleh yang demikian biarlah aku mulakan dulu ucapan itu kepada korang yang membaca entry ini..

Sekian, Terima Kasih,

Regards,
-Strider-

10 comments :

  1. Akak pun amalkan ucapan terima kasih, waiter yg muka masam pun boleh jd kendur sikit bila kita ucap terima kasih dgn nada ceria.

    ReplyDelete
  2. salam..
    ada juga bgi ucapan ada tak mmbalasnya dg kata begitu.slu ckp biarlah,mg rasa kecik hti tpi klu pkir itu hak dia..tpi klu betul2 org melayu patut dia tahu tukan adab kita..

    ReplyDelete
  3. Dua patah perkataan yang mempunyai kuasa yang cukup besar.

    ReplyDelete
  4. terima kasih la bro sebab berjaya jugak update blog utk santapan pembaca.. kekeke

    ReplyDelete
  5. 1 kata bermakna...
    Kadang dengan terima kasih je kita rasa dihargai.....
    Terima kasiihhhh!!!! (Versi Alleycats) =P

    ReplyDelete
  6. terima kasih azlan..hehehe
    skrg ramai blogger bz..nk bw pun susah. jgn marah2 :)

    ReplyDelete
  7. sama-sama..huhu.. kalau tak ucap terima kasih bila kat luar rasa macam janggal..huhu

    ReplyDelete