Friday, March 22, 2013

#1108 - Hari Vaping Sedunia Troll

Hye Readers,


Dalam entry aku semalam aku ade menyebut yang hari ini merupakan World Vaping Day atau Hari Vaping Sedunia..Sebenarnya aku tersilap kerana untuk tahun 2013 tarikhnya masih belum diputuskan oleh mereka yang berada di UK dan US..Kira korang kena troll laa ngan aku smalam..hahahahaha

Jadi entry ini aku dah olah sikit dan hari ini aku akan menjawab persoalan tentang vaping yang ditinggalkan dalam ruang komen semalam..Actually aku bukan seorang yang berpengetahuan luas tentang vaping nie tapi aku cuba jawab mana-mana soalan yang diberi..Antara soalan-soalan yang ditanya ialah:-

Soalan Hazmin Hazmudin 
Selamat ke rokok eletrik ni bro? Hehe.. Sekadar bertanya. Saya bukan perokok. Hehe
Jawapan:
Sebenarnya tertakluk kepada definasi selamat yang dimaksudkan. kalau dari segi manufacture defect setakat nie belum ade lagi report dimana awak vapers yang injured semasa vaping.Dari segi kesihatan pula effect vaping ini masih belum dikesan melainkan dari kajian-kajian yang dijalankan.

Soalan Fariq 
kongsi byk2 lg info psl e-cig ni... boleh aku hasut bapak aku cuba benda ni.. dunhill pun dgr kata naik lagi 20sen.. adedeh.
Jawapan:
Sebenarnya banyak link dan info dalam internet yang menunjukkan hasil yang positif tentang e-cig nie cuma tak disiarkan dalam media massa jer..

Soalan Papa Mifz 
bro ada details atau bukti kukuh tak yang vapers nih tak memudaratkan?? mungkin boleh bagi link tuh kat PM...TQ...:)
Jawapan
Sebenarnya ade banyak link kat  dalam internet mengenai kebaikkan rokok elektronik nie tapi kalau PM rasa nak baca PM bleh ke website Cassa.org 

Soalan Diana 
mak aih..ada group rupanya...kamu join semua ke??
Jawapan
Takde laa kak..saya hanya join 2-3 group jer tapi sy boleh dikatakan aktif jugak dekat GVM cuma sekarang jarang buat posting sebab busy..GVM adalah satu tempat untuk vapers citer review PV yang mereka gunakan..hehe

Soalan Bundle 
perghh..geng vapor pon siap ade group..group aktiviti hisap vapor beramai2 ke apa ni..hahaha..pelik lak aku..
Jawapan: 
Sebenarnya antara aktiviti group nie adalah vapemeet dimana dorang melepak sambing vaping..Disamping tu group nie jadi tempat review product yg dah dibeli..cth sebelum ko nak beli vespa mesti nak tau model apa yang ok dan model apa yang prob kan??lebih kurang macam tu laa..hehehe

So itu jer laa dulu soklan-soklan yang aku leh jawab...actually aku pernah buat beberapa entry under label Rokok Elektronik tapi tatau laa info tu memadai tak..Nanti from time to time aku akan update lagi pasal rokok elektronik nie..

Regards,
-Strider-

12 comments :

  1. Hahahaahhah...
    Boleh pulak kan... =P
    Takpelah istihar awal....

    ReplyDelete
  2. aku punye komen semalam bukan persoalan da.. cadangan je.. kekeke.. mampuih kalau bapak aku baca nih... hahaha

    ReplyDelete
  3. ramai yg berminat nak tahu lebih lanjut pasal ni kan

    ReplyDelete
  4. tengok kat facebook tadi katanya yang menjual nya akan dikenakan denda..alahai..rokok yang bahaya tu tak de lak dia nak denda sapa yang jual..kelakau je..hahah

    ReplyDelete
  5. Bagus soalan dan jawapan yang diberikan bro...
    Aku pun blum bertukar ke RE lagi..
    Masih lagi tradisional rokok..hihihjhi

    ReplyDelete
  6. hehe...good info. kat rumah aku lak...abg ipar, pakcik semua dah bertukar kepada RE ni. so bila berkumpul memasing dok borak pasal ni jelah... bebas asap rokok yang merimaskan tu. huhu

    ReplyDelete
  7. perokok tegar boleh ker berhenti merokok bila guna rokok elektronik nih ?

    ReplyDelete
  8. hana ade terbaca pasal keburukan rokok elektronik nie. tapi x sure la.. boley explain cket?

    ReplyDelete
  9. hahaha... boleh pulak ada kena troll ei

    ReplyDelete
  10. okeh jap lagi den terjah lama web tuh,thx bro...

    ReplyDelete
  11. bg saya merbahaya bab2 berkait dg merokok ni. ni adlh pendapt peribadi saya. sy tgok biras dan org2 terdekt depa dpt skit asyik batuk2 baik nk bhti nak merokok lagi dn lagi. cukuplh kita mik point yg berlambak kt google kita blh tahu dalm inti rokok tu apa, mudarat hisap apa dan kesan jangka panjang nnti.

    sy yakin org merokok mesti terdetik satu hari depa nak bhto gak cuma tak der kekuatan jer hee....wahualam.

    ReplyDelete