Sunday, March 3, 2013

#1088 - Lepas Lahad Datu, Kini Semporna

Hye Readers,



Sekarang nie negara dikecoh dengan kes pencerobohan dari satu kumpulan yang mendakwa mereka nie Askar Sultan Sulu, Sebenarnya mereka dah mula bertapak di Sabah sejak dari awal Febuari lagi..Tapi according to my last entry kerajaan telah menjalan usaha untuk mengusir mereka sehingga berlaku kejadian tembak menembak di Lahad Datu.

Dalam kejadian tu kita kehilangan 2 anggota polis apabila mereka terkena mortar yang dilancarkan oleh penceroboh.Takziah diucapkan kepada keluarga mereka. Hari ini lain pula cerita yang timbul, Pesuruhjaya Polis Sabah mengesahkan yang seorang anggota polis telah terkorban dan 2 lagi cedera akibat diserang hendap oleh kumpulan yang tak dikenali.

Namun setakat nie polis masih belum mahu nak mengulas lanjut apa yang terjadi walaupun pelbagai khabar angin yang aku dengar..but since its a serious matter, biarlah pihak yang bertanggung jawab yang mengulas.Hopefully tiada lagi kemalangan jiwa dilaporkan.

Apa-apa pun marilah kita doakan keselamatan rakyat serta pasukan keselamatan kita di Sabah..Nanti aku update entry lain, sekarang aku sedang sibuk nak edit gambar-gambar yang aku amik dekat Downtown Kampung Baru semalam.

Regards,
-Strider-

6 comments :

  1. Sama-sama kita doakan keselamatan dan kejayaan...

    ReplyDelete
  2. Semoga segalanya akan baik2 belaka......

    ReplyDelete
  3. betul,,rasanya jmpa olis yg terkorban dah meningkat,, somoga,,
    allah lindungi mereka semua :)
    #pray 4 sabah

    ReplyDelete
  4. takut plak.....moga Malaysia selamat......dan aman

    ReplyDelete
  5. Aku dengar 5 orang terkorban.....
    Geram aku dgn penceroboh ni

    ReplyDelete
  6. penceroboh masuk 12 februari. masa tu tak kecoh sbb takde insiden tembakan. slps DUA MINGGU dibiarkan menceroboh, barulah jd kecoh sbb ada polis dah terkorban.

    kat sinila byk persoalan..apa pun, cuma doa senjata kita.

    ReplyDelete