Wednesday, March 20, 2013

#1105 - Dirogol atau Minta Dirogol?

Hye Readers,

Gambar Hiasan
2 hari lepas aku ada terbaca satu arikel menarik dekat sinar harian mengenai tajuk rogol..sebenarnya   setiap
kali aku baca pasal kes rogol nie aku suka tengok detail kejadian tu..Pada pendapat aku zaman sekarang ade 2 jenis kes rogol iaitu dirogol dan minta di rogol..

Definasi rogol adalah ialah satu bentuk jenayah serangan seksual yang mana penyerang memaksa mangsa melakukan hubungan seksual tetapi untuk gadis bawah umur hubungan seks secara rela pun dianggap satu jenayah rogol..Berbalik kepada 2 jenis rogol tadi meh sini aku terangkan..

Dirogol:
- Contoh kes baru-baru ini apabila seorang pelancong diculik menaiki teksi dari Damansara dan dibawa ke satu tempat di Sepang..Mangsa memang tiada niat langsung untuk melakukan hubungan seks dengan mana-mana suspek.

Minta Dirogol:
-Kes nie terpencil tapi memang berlaku..Kebiasaan kes nie melibatkan mangsa yang suka ikut suspek yg baru dikenali, Ikut balik rumah, masuk dalam bilik, jumpa kat hotel..atau pendek kata mangsa yang memberi peluang kepada suspek untuk merogol...

Sebenarnya rogol ini merupakan satu jenayah yang memerlukan masa dan ruang yang tertentu...Kejadian rogol akan menjadi lebih senang untuk suspek jika mangsa memberi mereka peluang untuk merogol..Jadi, jangan bagi penjenayah nie masa dan ruang...

Akhir sekali aku jenis yang kurang percaya bab cara perempuan berpakaian antara punca utama mereka dirogol..Tempat kerja aku nie bersepah perempuan pakai seksi tapi tak pernah terlintas dalam hati aku untuk merogol mereka..tapi tak dinafikan ia mampu menaikkan nafsu seorang lelaki.

Regards,
-Strider-

8 comments :

  1. Pada pndpt akak, Pakaian seksi mmg bkn punca utama, tapi ia menjadi antara pendorong kejadian rogol. Punca utama sudah tentulah diri individu itu sendiri, yg gagal berfikiran waras.

    ReplyDelete
  2. Haha it was kinda funny when you said at ur work plc bersepah perempuan sexy tapi u tak rasa nak rogol dorang..ha ha ha..

    well no komen psl kes rogol rogol ni..takut la...so taknak komen lebih.

    ReplyDelete
  3. setuju tapi para perempuan kena berhati-hati la :)

    ReplyDelete
  4. mungkin iman kuat lagi kot.. fikiran dpt fikir secara waras lg. orang yg buat jenayah ni otak sume tah kemane la agaknye.. huuu

    ReplyDelete
  5. Betul tu....
    Kat sini memang ramai awek2 seksi.....
    Hehhehehe..
    Macam bukan gi keje je.... =D

    ReplyDelete
  6. wah ayat bersepah tu tak tahan heee...

    ReplyDelete
  7. bukan punca tapi mungkin menyumbang kot.. alah, ikut org toh jugak kan.. diri sendiri jadi punca

    ReplyDelete