Wednesday, January 15, 2014

#1338 - Salam Maulidur Rasul

Hye Readers,

Image: Ihsan Google


Rasanya masih belum terlambat lagi untuk aku ucapkan Selamat Menyambut Maulidur Rasul kepada korang semua. Beberapa hari yang lepas aku tak dapat nak upadate entry selalu akibat komitmen lain tapi aku sempat buat 2 auto published entry untuk korang hujung minggu yang lalu.

Wassatiyah Tonggak Kesatuan Ummah telah dipilih sebagai tema bagi maulidur rasul pada tahun ini dan dari tema tersebut kita semua sudah tentu tahu betapa perlunya semua umat islam di Malaysia perlu bersatu tanpa memilih latar belakang politik.

Pada pendapat aku isu-isu yang melibatkan agama ini perlu ditangani oleh ulama dan golongan yang arif dalam ilmu agama bagi mengelakkan kekeliruan kepada masyarakat. Sebab itu aku cukup tak suka bila sesuatu mengenai isu agama dipolitikan oleh sesetengah pihak dalam usaha mencari populariti atau sokongan.

Aku pun tak mahu cerita panjang kerana nak balas banyak kunjungan. Terima kasih kepada mereka yang membaca/komen entry aku yang lepas. Insyallah nanti aku akan update entry yang lain pula.

Regards,
-Strider-

23 comments :

  1. Salam Maulidur Rasul 2014 bro.. :-)

    ReplyDelete
  2. salam maulidur rasul. :)
    licha klik rhb sini

    ReplyDelete
  3. bersama samalah kita memperbanyakkan selawat ke atas Rasulullah

    ReplyDelete
  4. salam maulidur rasul jugak strider
    isi tabung-rhb

    ReplyDelete
  5. Salam maulidur rasul bro strider :D

    ReplyDelete
  6. Selamat menyambut maulidurrasul Strider.. selawat & salam keatas Rasulullah saw.. salam ceria.. :)

    ReplyDelete
  7. salam maulidur rasul.. bersama kita berselawat ke atas baginda rasullullah saw.. :D
    menabung rhb..

    ReplyDelete
  8. isu melibatkan agama akan jadi serabut dan lebih keliru bila yg bukan ahli (pakar) turut memberi pendapat.

    ReplyDelete
  9. Salam Maulidur Rasul 1435H strider!selawat ke atas junjungan Nabi Muhammad SAW.. :)

    ReplyDelete
  10. Salam Maulidur Rasul en.Azlan..
    Setuju, ulama dan golongan yang arif dalam ilmu agama harus memainkan peranan yg penting dlm mengelakkan kekeliruan dlm masyarakat . =)

    ReplyDelete
  11. salam hari kelahirna Nabi kita junjungi.semoga kita akan berupaya ikut jejak sunnah baginda. sori admin tak ke sini sb masalah tm. blog terkadang meragam.salam kunjungan ya.

    ReplyDelete
  12. setuju sgt! bab agama rsnya tak perlu kot nk dipolitikkan...apa pun slm maulidur rasul.:)

    ReplyDelete
  13. Salam Jumaat & Salam Maulidulrasul Strider!!!

    ReplyDelete
  14. salam maulidur rasul azlan.. setiap hari pun boleh selawat ke ats nabi. hehe

    ReplyDelete