Tuesday, April 8, 2014

#1382 - Motivasi Yang Baru

Hye Readers,

Setiap orang pasti memerlukan sesuatu bagi memberi motivasi kepada mereka untuk melakukan sesuatu..Begitu juga dengan aku. Semenjak 3 tahun lebih aku berblog aku tak nafikan ada beberapa perkara berlaku yang membuatkan aku "demotivated" dalam berblogging.

Tahun ini sekali lagi perkara yang sama berlaku. cuma pada tahun kali ini ia agak dasyat kerana perasan itu tiba ketika PC aku sedang bermasalah.Walaupun aku mempunyai option untuk berblog dengan phone, tetapi feeling dia tak sama dengan menggunakan computer.



Tadi kita sedang teman member aku repair beli barang kat lowyat, akhirnya aku telah membeli beberapa barangan seperti di atas dengan harapan ia mampu memberi sedikit motivation di hadapan komputer. Antara barang yang aku beli ialah set Keyboard dengan Mouse, External Hard Disk, dan juga Controller USB bagi memudahkan aku bermain game nanti. 

Sebenarnya keyboard dan mouse aku masih berfungsi dengan baik tapi aku beli jugak baru dengan harapan supaya aku akan lebih lama duduk depan PC nanti..hahaha..Dengan jadual seharian yang masih lagi padat aku harap ia akan sikit sebanyak membantu.

Korang pulak macam mana??pernah alami di satu masa korang tetiba kehilangan mood untuk blogging? Kalau ada bagai mana korang atasinya??boleh share ngan aku dan kawan-kawan yang lain?

18 comments :

  1. wah.. semoga azlan terus bersemangat selepas membeli set keyboard, mouse, external HD dan controller USB yang baru tu..

    aiza pun selalu juga kehilangan semangat untuk berblog, selalunya aiza akan ambil masa untuk diri sendiri dan keluarga.. sembang dan gelak ketawa dengan mereka memberi inspirasi juga kadang tu.

    menabung libresse dan colgate.. :D

    ReplyDelete
  2. salam. sy pun lagi selesa berblog melalui komputer jika dibandingkan dgn hphone - guna laptop lagi seronok :)
    btw menabung libresse 2x kat sini :)

    ReplyDelete
  3. selalu sgt!!hahaha..kdg2 sbb pc,sbb line tenet..aduhh..mmg xde mood la nk blogging..
    kalau bukak blog mmg ssh kalau pakai fon/tablet..xpuas tgk screen kecik..

    menabung lenovo,libress dan digi kt sini.. :)

    ReplyDelete
  4. byk kali.. sbb xde inspirasi untuk update sesuatu perkara...

    ReplyDelete
  5. heheehhe qila punya motivasi pun dah hilang TT_TT

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah.. aku pun baru lagi, tp setakat ni belum hilang mood lg nak berblogging cuma kekangan masa je yg kdg2 buat tak kesempatan nak berblogging. Tp klu dah lama2 lg tak tau lah huhu.. :D

    ReplyDelete
  7. Sy hilang mood dan idea klu bdn letih sesangat.. Kdg ide ada pun bila bdn letih xde mood nk online..

    ReplyDelete
  8. selalu rasa cam tuh.. kadang2 tu rasa semangat blog dah hilang sampai rasa nak delete blog hummmm terlebih emosi kot. err kalau org baru boleh dikatakan motivasi untuk semangatberblog juga rasanya hehe

    ReplyDelete
  9. Kalau tak ada mood kita suka pergi shopping..sure boleh cover semula mood!!! Itu kalau weekendlah...kalau tak cukup dengan mengadap TV..mesti banyak idea lepas tu..

    ReplyDelete
  10. bila rasa tensen dan otak tepu, layan anime jap, pastu mood kembali pulih... kekeke

    p/s: menabung churp2 kat sini~ ;3

    ReplyDelete
  11. urmm.. so far takde pula demotivated berblog sebab Nurul memang tak update tiap hari, walaupun jauh disudut hati tu... nak juga.. eheee...so kalau Nurul rasa nk post something yg ringkas dan tak sesuai kt blog, Nurul post je kt G+..
    Tapi Nurul suka blogwalking, membaca blog kawan2 dan meninggalkan komen..

    ReplyDelete
  12. teruskan semangat...saya teruskan demi persahabatan di alam maya..teruskan kerana nak sebar ilmu demi saham di akhirat.

    ReplyDelete
  13. wah..dah ada pun beli lagi..kalau akak tunggu jahanam sampai tak boleh guna baru boleh beli lain..hhehehe

    ReplyDelete
  14. hilang mood berblogging perkara normal. especially bila kita byk kerja n letih x cukup tdo. rehatkan diri bebyk. dah ada energi sure mood nak berblogging tu dtg
    yumida pun suka beli mouse..kebanyakan mouse cepat rosak..ganas gt kot..hihi
    menabung Nuffnang sini

    ReplyDelete
  15. yang motivation... utk game utk paling bkersan..
    mcm aku game x berapa ok.. so....motivation aq internet
    bkelajuan tinggi

    ReplyDelete
  16. kalo mood blogging ke laut, aku pun ke laut gak. hahaha... walaupun mood nak taip entri aku takde, aku tetap blogwalking.

    ReplyDelete
  17. Sama la En Lan... Ida pun tak pandai berblog guna fon. Ida bukan setakat ada fon, Ida juga ada tab...sungguh Ida tak reti nak guna...sebab tu siang2 Ida memang takde layan blog...bila dah malam balik rumah terus sambar pc dan buat artikel sebanyak mungkin dan buat auto publish utk ke esokkan harinya.

    ReplyDelete