Friday, April 18, 2014

#1395 - Iklan Menghina Lelaki Melayu.

Hye Readers,


Sebagai seorang lelaki melayu aku merasa terhina dengan iklan ini kerana aku tau kemampuan aku jauh lebih hebat dari awang hitam..haha..Ini laa iklan pemikiran sempit tanpa mengambil kira sensiviti kaum melayu terutama lelaki yang dikatakan tak dapat memuaskan kaum wanita melayu sehingga mereka memilih awang hitam.

Oleh itu saya mohon agar semua NGO-NGO yang memperjuangkan melayu supaya mengambil tindakan terhadap Qlimax kerana telah menghina sensiviti kaum melayu dan pada masa yang sama mengagung agungkan awang hitam.

Semua yang aku perkatakan diatas adalah gurauan semata-mata..jangan amik serius yaa..hahahaha

Regards,
-Strider-

17 comments :

  1. Erkkk.... Hehe.. No komen... Isu dlm kain ni...

    ReplyDelete
  2. Haha..
    hampir sama je ngan entry aku sblum ni.
    Cuma aku punya kuasa kuda.
    Jeng sungguh.

    ReplyDelete
  3. Nanti kena pukul baru tahu... Menghina sungguh...

    ReplyDelete
  4. cilakak betul, iklan sampah ni mesti ada setiap kali aku log in. apasal??!!!

    ReplyDelete
  5. Aduii.. apelah.. melayu lagi mcm keris laa.. dia tak tau kot.. :D

    ReplyDelete
  6. selamat hari sabtu ;)

    produk semua mahu laris heee...

    isi kotak nuff digi dan libres ;)

    ReplyDelete
  7. kurang senang dengan iklan sebagini..iklan yang suka membanding-bandingkan orang..sebagai seorang isteri, saya malu dengan statement iklan ni..tidak semua isteri begitu..
    ini contoh iklan sebegini..contoh iklan kurus "suami malu berjalan dengan saya sebab saya gemuk"..ohh lagi tak patut..huhu

    ReplyDelete
  8. menyampah tgk ayat iklan tu. perlu ke nak promote mcm tu. haih..rs malu dah makin menghilang semata2 nak tarik pelanggan. ayat lain byk je blh pakai.

    ReplyDelete
  9. hahaha...ok mampu gelak je...
    menabung downy,colgate dan envy kt sini..hehe

    ReplyDelete
  10. Bukan saiz yang menjadi ukuran, cara menggunakannya tu sebenarnya yang memberikan erti besar buat pasangan. Hahaha

    ReplyDelete
  11. Mmg banyak iklan yg berbaur seperti ini sekarang, terlepas ke TV pun ade, sikit hari trperanjat Nurul nampak iklan megi mee Aaron aziz dgn wanita dijadikan perbandingan dengan megi, selepas beberapa ketika, iklan tu disunting bhgn tersebut.. sentap!

    ReplyDelete
  12. iklan mcm ni pun ada jugak..? =='

    ReplyDelete
  13. erk...no comment bab ni lor...ahaks...

    ReplyDelete
  14. Kesiannya model tu... jadi bahan jer...

    ReplyDelete
  15. Sekrang ni dah banyak sangat iklan-iklan gini...kadang2 fedup gak...

    ReplyDelete
  16. hahahahhahaaa...haha... oh gosh... this is so inappropriate.
    i got that cringe when reading these kind of advertisement.

    ReplyDelete