Tuesday, April 15, 2014

#1389 - Harga Sekeping Gambar

Hye Readers,

Famous gak entry aku pasal harga sebuah tudung yang aku post sebelum ini. Macam-macam pandangan aku dapat baca and aku rasa semuanya tak salah pun.Lain orang lain pendapat mereka dan walaupun kita tak bersependapat tapi kita kena respect juga pandangan orang lain.

Kali ini aku nak cerita harga mengenai sebuah gambar pulak. Ada yang suka bergambar dan ada juga yang tak suka. Ada yang suka mengambil gambar orang dan tak kurang juga yang mengambil gambar sendiri. (Selfie)



Selain daripada sentimental value, sebenarnya sesebuah gambar mempunyai harganya yang tersendiri. Kebiasaany, lagi lama tempoh gambar itu diambil lagi tinggi nilainya dan juga ia bergantung kepada subjek dan senario gambar itu.

Begitu juga dengan gambar kita sendiri, Thanks to Alliance Memory Keeper kini gambar-gambar lama anda ketika di tadika mempunyai harganya yang tersendiri. Kepada mereka yang berminat untuk tahu bagaimana gambar lama-lama anda boleh menjadi berharga anda boleh mendapatkan maklumat lanjut di website Alliance Memory Keeper

INFO: Sebagai salah seorang sponsor saya ingin menjemput anda semua untuk menyertai GA yang dijalankan oleh Diana Rashid. More info (klik sini)

Regards,
-Strider-

21 comments :

  1. A picture is worth a thousand words, maybe more ;)

    ReplyDelete
  2. masa balik johor hari tu, aku dah jumpa balik koleksi gambar aku masa zaman sekolah. yeahoo...!

    ReplyDelete
  3. Sekeping gambar mampu melakar sebuah cerita.

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum, saya blogwalking kat sini, jemput datang ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com. Saya follow sini n kalau sudi follow la saya balik yer

    ReplyDelete
  5. Mmg ada sentimentalvalue tapi xde la kemaruk sgt nk bergmbr.. Sednag2 aje..

    ReplyDelete
  6. yumida suka bergambar. tp x suka paparkan secara umum. juz utk tatapan diri sendiri di hari tua kelak.
    menabung nuffnang sini - ford

    ReplyDelete
  7. gambar - bambar lama sudah hilang aka rosak . tak de org jaga kat kg ... adeh ...

    ReplyDelete
  8. gambar itu menceritakan segalanya.. mungkin selfie membantu juga kalau nk potretkan masa2 indah.. hehe


    p/s: kreta dh smpai ke? nina bru post minggu lpas

    ReplyDelete
  9. ok beb nanti aku bkak website tu baca..
    owh mesti contest hbatkan bro...digi here...

    ReplyDelete
  10. Mcm menarik ni.. aku mmg sayangkan gmbr2 terutama yg lama2 tu. Nice sharing Strider.. :)

    ReplyDelete
  11. akak pantang tgk org berselfie gdn memuncungkan mulut,menjelir lidah...eeiii...igt cantik ke..

    ReplyDelete
  12. Kita pun suka bergambar. Kalau sekarang selfie lah kan. Tapi tak over..he..he.

    Nway, bila tengok gambar-gambar lama memang best. Especially gambar masa kecil..

    ReplyDelete
  13. menarik jugak tu.. :) hihi.. licha klik nuffnang lan

    ReplyDelete
  14. datang blogwalking di sini..datang menderma di sini

    ReplyDelete
  15. gmb ni sll ada sentimental value dia tersendiri kan..

    ReplyDelete
  16. memang gambar lama berharga sangat2...

    ReplyDelete
  17. setiap gambar punya cerita sendiri.. apalagi bila gambar seseorang yg tidak bersama kita lagi..

    ReplyDelete