Wednesday, April 9, 2014

#1283 - Cara Mendapatkan Gadis Idaman Anda

Hye Readers,

Flirting atau bahasa melayunya mengurat merupakan satu eleman yang penting dalam sesebuah perhubungan. Untuk entry kali ini aku akan gunakan perkataan "Flirting" dari pada mengurat sebab bunyinya nampak lebih sedap..hehe

Flirting merupakan satu langkah pertama bagi membuka peluang kepada hubungan yang lebih romantik, Walaupun flirting selalu dikaitkan dengan lelaki tapi sebenarnya ia juga merupakan satu elemen yang penting bagi seorang perempuan sebab kadang kala dengan cara yang betul perempuan kena flirt balik sesuatu hubungan memerlukan dua orang.



Salah satu aspek penting untuk flirting ini ialah sikap relax dan tenang sesorang itu. Jika seseorang tertarik kepada kita, sudah tentu kita nak dia tertarik pada sikap kita yang sebenar dan bukannya sebab kita berpura-pura menjadi orang lain.

Kalau takde kawan-kawan yang nak introduce korang dengan gadis tu, pertama kali korang kena dapatkan green light dulu. Mungkin korang boleh usha-usha sekejap just to let her know that she caught your eyes. Orang kata bermain dengan rambut, staring back at you merupakan antara green light dari perempuan. but kalau after 3 attempt dan still no respon, masa untuk flirt dengan gadis lain.

Antara trick yang bagus ialah kita cakap jer dengan dia seperti kita sedang bercakap dengan kawan lama. Ini penting supaya dia merasa selesa bercakap dengan kita and at the same time it's break the ice. Making eye contact ketika bercakap sebenarnya menunjukkan keikhlasan kita walaupun ada sesetengah orang akan segan dengan cara itu.

Ini aku rasa perempuan yang setuju, lelaki need to pay attention on what they say, Ini sebenarnya antara eleman yang boleh membuat perempuan jatuh hati. Walaupun kita tak paham mengenai topik yang dibacarakan, just listen to what they have to say. Sekali sekala tanya mereka kalau dah betul-betul lost..Remember!!its about them, and its not you.



Sentiasa keep your expectations low at first, bukan semua perempuan senang nak bergaul dan kita tak nak nampak terlalu aggressive dan desperate dalam usaha mendapatkan perhatian mereka. Jangan terpengaruh dengan cheeky pickup lines. Sebenarnya the best ever pickup line invented is "Hi".

Tapi pada masa yang sama watch out for the progress, kalau dia semakin lama semakin rapat atau makin lama makin berminat untuk berborak dengan korang, then you'll might get the chance.Tapi kalau dia makin jauh dengan korang or concentate ngan berborak ngan orang lain maybe korang kena back off kejap sambil memikirkan plan B..hahahaha

Regards,
-Strider-

19 comments :

  1. aku tak berani.. hahaha caye tak?

    ReplyDelete
  2. lelaki memang.. time nak mengurat bkn main lagi ayat manis.. ahaha

    ReplyDelete
  3. selalunya lelaki yg nak mengorak kat fb , sis dah sergah awal2 ... sekilas ikan di air ... hehehee

    ReplyDelete
  4. wah.. entri ini berdasarkan pengalaman azlan ya? hehe.. bagus perkongsian tips ini.. menabung digi..

    ReplyDelete
  5. Good tips utk mereka2 yg memerlukan di sana...but, for the single only okay...

    ReplyDelete
  6. ahahaha..nice entry..paling suka dan sokong pay attention sbb perempuan ni mmg cm gitu..cukup la sebagai pendengar yg setia pun dh boleh buat perempuan tu selesa dan suka..ecewahh.. XD

    click libress dan digi kat sini...

    ReplyDelete
  7. kalau cik nor baca entry ni tak per kan?hihik
    klik iklan..:)

    ReplyDelete
  8. agree =) .. hahaa. perlu relax & tenang. jgn control macho. then jgn nampak sgt diri tu lelaki gatal. hahahaa.

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum azlan, hahaha paling tak suka dingorat. rasa nak terajang je. hahahha kita suka orang yang low profile, tapi gentleman like my hubby. hehehe suka la... singgah menabung michelin sini~~~

    ReplyDelete
  10. yes.. fikirkan plan B.. hehe teringat kawan ain tegur ain.. dia kata ain ni mcm xde perasaan bila ada lelaki cuba nk dekat.. well,, kalau semua nk mudah je, hubungan tu pun mesti diambil mudah btul tak? bila susah barulah org tau nk hargai.

    ReplyDelete
  11. amboi keluarkan tips nampak...

    ReplyDelete
  12. hamboi tajuk entry bkn main lagi eh... mesti ayat azlan power neh masa nak ngorat awek kan..hehe

    ReplyDelete
  13. Wah.. Tips baik punya utk ngorat... Hehe

    ReplyDelete
  14. totally agree with you. as for me. sy pun lebih suka lelaki yg terus berdepan and talk like a man instead of mengayat ayat2jiwang yang panjang. sbb mostly lelaki yang jiwang2 ni not last longer. awal2 pertemuan saja jiwang. suda lama couple mo cakap 'i miss u' pun susah. he he.. so, kalau mau berkawan cakap ja trus. it's ok to be rejected on the spot rather than rejected after usaha yang banyak. hihi.. honestly, i always find lelaki yg straight to the point is interesting.. and i think most of girls also think the same. :)

    ReplyDelete
  15. amboi ko ni Lan...tp gambo tu x sesuai la..itu macam gambar lelaki gatal jer...hahahaha

    ReplyDelete
  16. Wah tips nak flirt..he..he..Good luck ya!!!

    ReplyDelete
  17. Aku dah tak boleh belajar ilmu ni dah... buat huru hara hidup aku je nanti huhu.. :D

    ReplyDelete
  18. Hahaha En Lan dah dapat ker lom?

    ReplyDelete