Thursday, April 17, 2014

#1393 - Raja Azmi, Erma Fatima Cetus Kontroversi

Hye Readers,

Raja Azmi dan Erma Fatima baru baru ini telah mengeluarkan kenyataan yang agak kontroversi. Sebenarnya aku terkejut jugak dengan kenyataan-kenyataan mereka memandangkan mereka berdua ini merupakan orang senior dalam industri hiburan,


Kita mulakan dengan Raja Azmi, semalam aku ada terbaca yang Dalam laporan sebuahh akhbar tempatan hari ini menyebut Penerbit kontroversi, Raja Azmi tetap dengan pendiriannya mengenai isu pemakaian tudung.

Sebelum itu dia juga pernah mencetus kontroversi apabila mengeluarkan kenyataan berbunyi: “Kalau betul tak pakai tudung satu dosa yang amat besar sampai orang kata kalau orang perempuan tak tutup rambut akan masuk neraka, Kak Mi tak boleh terima semua itu.”

Aku tak paham statement dia nie, kawan aku pun ramai jer yang free hair tapi takde laa berpikiran macam dia. kalau betul tak nak pakai jugak tudung just keep quite laa kan???kenapa nak pertikai plak hukum yang ditetapkan dalam islam??



Erma Fatima pulak tak kurang hebatnya..Dalam menjawab isu pelakon berkemban dalam drama arahannya yang bertajuk Drama Takhta 3 Ratu, Erma Fathima berkata  yang dia redha andaikata adegan berkemban itu membawanya ke neraka.

Seorang umat islam yang normal pasti mengimpikan Syurga dan minta dijauhkan daripada neraka tetapi lain pulak dengan Erma Fatima ini. Dia redha untuk masuk ke neraka hanya semata-mata mahu menaikkan idustri perfileman dan juga demi sejarah bangsa melayu.

Regards,
-Strider-

17 comments :

  1. moga Allah beri pentunjuk & hidayah kpd mereka berdua..aamiin

    klik iklan..:)

    ReplyDelete
  2. Jika kita mencela seseorang , itu bererti kita mencela kejadian dari Tuhannya, Bagi kita yg muslim ni ialah Allah swt Yang maha Agung yang telah mengadakan kita dari tiada, namun meragui keberadaanNya. Dia telah memberi makan saat kelaparan namun bersyukur kepada selainNya dan Dia juga telah memberi rasa aman dari ketakutan yg menimpa namun memerangiNya.
    Jangan meletakkan 'dunia' di atas kepala. Adakalanya menulis dan berkata2 sesuatu itu memang mudah.

    ReplyDelete
  3. atas nama menyampaikan mesej dalam berkarya, mereka berpendapat melakukan dosa itu sesuatu yang mudah dimaafkan. pulak?

    ReplyDelete
  4. Astaghfirullah...
    sepatutnya merekalah yg layak di tuduh menghina agama. bukan org2 kafir yg memang langsung tak belajar agama tu. Kita doakan mereka kembali ke jln yg benar..

    ReplyDelete
  5. Macam2 la artis ni..moga mereka diberikan hidayah oleh Allah..

    ReplyDelete
  6. masing masing ada hak bersuara..Dan Allah akan menilai hambanya samada syurga atau neraka tempatnya..Kumpullah kebaikkan dari kejahatan...tepuk dada,tanya selera masing2 kan..

    ReplyDelete
  7. Ini lah yang terjadi bila manusia cetek agama mula ber kata2..

    ReplyDelete
  8. salam. huisshhh..mereka ni bila berkata..huhuhu

    ReplyDelete
  9. Kita berfikir yang positif je, terkadang mulut lebih laju dari fikiran, mungkin mereka dlm golongan ini..

    ReplyDelete
  10. Nauzubillah..yg raja azmi niesa ada tgk video masa dia kena temu ramah tu..org rekod..yg erma fartima ni baru tau..dorg x tkt ke bila bayangkan keadaan neraka tu mcm mana siap boleh redha2 lagi..ya Allah..xtau apa nk jadi..

    ReplyDelete
  11. Pabila si jahil bercakap soal agama... Itulah tanda kiamat smakin hampir..

    ReplyDelete
  12. errr... aish, tak terkata gua... patutnya dorang ni keep quiet dah laa... aishhh ( "-___-)

    p/s: blogwalking sambil menabung ;3

    ReplyDelete
  13. Speechless..Moga Allah berikan yang terbaik untuk mereka dan kita-kita semua..

    ReplyDelete
  14. Suruhlah dia tri buat kes & masuk penjara dunia dulu.. berani ke tak..
    Suka2 ckp ttg neraka.. puii... emo pulak aku.. mmg emo dgn org mcm ni...

    ReplyDelete
  15. Agak2 dia tau tak neraka tu aper?? yang dia macam tak kisah jer nak ke neraka jahanam tu... Nauzubillah

    ReplyDelete
  16. macam-macam kisah artis.. masing-masing dah dewasa dan boleh fikir mana yang baik atau buruk.. doakan semoga mereka mendapat hidayah.. menabung digi dan libresse.. :D

    ReplyDelete
  17. http://te6jiwaku.blogspot.com/2014/04/sayangnya-allah-kepada-kita-bagi-yang.html

    ReplyDelete