Tuesday, December 27, 2011

Penagih/Pencuri Yang Bingai

Hye Readers,

Caught: He took a photo of himself on a stolen pink Nokia mobile
Ini la model handphone tu
Hari ini bukak jer email aku ade 205 mail from my friend and group yang belum aku baca walaupun baru 3 hari aku tak check email..hehe..so lepas nie aku go through out satu-satu..tengok yang mana best..hehe

Tapi hari ini aku nak cerita skit tentang news yang aku baca..Kisah penagih/pencuri yang kena tangkap atas kebodohan sendiri..hehe
Seorang penagih dadah Jason Glennon telah ditahan dan didakwa atas kes pecah rumah di Blanchardstown, Dublin.

Dia ditahan sebulan selepas kejadian apabila gambar beliau berada di dalam telefon bimbit tuan rumah itu...Ketika kejadian, tuan rumah menyedari kehadiran beliau lalu mengejar sebelum dia dapat melepaskan diri..

Ketika dikejar tu dia campak laa semua benda yang dirompak termasuk play station dan macam-macam lagi  supaya dia senang nak larikan diri..tanpa dia sedar handphone tuan rumah yang dicuri terjatuh ketika dia cuba nak larikan diri..


Decision: 'It is my duty to protect the community, and the only blunt implement I can use for this purpose is Mountjoy Prison,' said Judge Patrick McCartan
Sekitar kawasan perumahan itu
Sebenarnya handphone tu penting untuk kes nie sebab si bingai nie dah ambik gambar sendiri melalui handphone tuan rumah tu..so itu boleh dikatakan sebagai bukti yang penting..aku pun tak paham nape dia tak tunggu sampai dia selamat dulu baru amik gambar..

Mungkah dia pantang tengok camera???hehe..aku pun tak tau logik tindakan dia tu tapi bagus gak..kalau tak payah laa polis nak tangkap dia..hehehe

Okay..that all 4 now..cuti panjang nie keje tertunggak pun banyak..hehehe..nanti aku akan update entry lain..hehehe

8 comments :

  1. orang popular memang kerap dapat email..ekekek..

    aih...apa hal la pi test camera enpon tu time mencuri..tunggu la balik umah dulu..hehhe

    ReplyDelete
  2. memang bingai pencuri tu...
    kalau giler nak bergambar curi ler DLSR ker...kekekeke
    Tapi mencuri tu salah..jgn lak kat akau suruh mencuri...kiasan....hahahah

    ReplyDelete
  3. dah blm rezeki dia dpt harta curi..^__^

    ReplyDelete
  4. @diana
    mana ade popular kak..banyak pun sebab mail subscription..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  5. @Hanif Idrus
    heheh.btul2..kalau dia pandai mesti dia tak mencuri at the first place..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  6. @aleen aiden
    hehehe..sib baik kat sini xde lagi..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete